loader image

تأکید مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی بر اهمیت بازرسی و حفاظت

تأکید مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی بر اهمیت بازرسی و حفاظت

مدیرعامل شرکت نفت مرکزی در نشست مشترک با کارکنان اداره بازرسی و حفاظت فنی بر اهمیت و جایگاه ویژه این اداره در اجرای استانداردهای لازم برای تأمین ایمنی تجهیزات و همکاری با مجریان طرح‌ها در شتاب‌بخشی اجرای پروژه‌ها تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در نشست مشترک با کارکنان اداره بازرسی و حفاظت فنی به مناسبت روز ملی کیفیت گفت: بازرسی و حفاظت فنی حامل پیام و خواسته مدیریت بر اجرا و رعایت استانداردها و نکات ایمنی است که تأمین‌کننده تولید امن است.

وی افزود: در همکاری این اداره با مجریان طرح‌ها و پروژه‌ها شیوه اعمال خواسته به‌گونه‌ای باشد که سبب تعویق در روند اجرایی کارها نشود که این نگاه نظارتی و حمایتی شگرد خاص خود را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تبیین شاخص‌های کنترل کیفیت (QC) و تضمین کیفیت (QA) و حصول نتایج آنها در مدیریت کیفیت (QM) اظهار کرد: در کنترل کیفیت باید کارایی به‌معنای صرف کمترین زمان و منابع مصرفی برای بیشترین کار مدنظر قرار گیرد که افزایش سطح کارآیی به‌طور مستقیم به‌دست مدیران انجام می‌شود و دلیل ارتقای بهره‌وری و کمک مؤثر برای نیل به اهداف سازمانی است.

حیدری با بیان اینکه شاخص تضمین کیفیت نیز با جمع‌آوری تمامی اطلاعات‌، برنامه‌ریزی تمام فعالیت‌ها و تشریح دستورعمل‌ها ارتقا می‌یابد، گفت: این اقدام‌ها باید پیش از آغاز هر فعالیتی انجام شود و پس از آن کنترل مناسب برای فعالیت‌ها صورت بگیرد و کل مسیر با دیدگاه کیفی سنجیده شود و همراهی و هم‌نشینی این دو شاخص به مدیریت کیفیت می‌انجامد که می‌تواند به سازوکاری برای تقویت عملکرد و ایجاد سازمانی متمایز، راهبرد و مزیت رقابتی در تئوری، مبتنی بر منابع یک شرکت منجر شود و تعالی سازمان از تبعات مثبت آن خواهد بود.

وی با تأکید بر بازرسی مبتنی بر ریسک (RBI) تصریح کرد: با شناسایی فرآیند بازرسی مبتنی بر ریسک، مقدار خطر تجهیزات مشخص و امکانات بازرسی بر این تجهیزات متمرکز می‌شود که در این زمینه باید خطرها را شناسایی و برای هرکدام عملکرد مناسب را طراحی کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی بر تشکیل کمیته پیاده‌سازی تحلیل علل ریشه‌ای خرابی‌ها (RCA)تأکید کرد و گفت: تحلیل علل ریشه‌ای، روش حل مسئله‌ای است که به‌منظور یافتن علل ریشه‌ای و بنیادین خرابی‌ها و بروز مشکلات به‌کار گرفته می‌شود. در RCA با نگاهی به وقایع گذشته و با پرسیدن پرسش‌هایی از قبیل چه اتفاقی رخ داده است؟ چرا رخ داده است؟ و برای جلوگیری از بروز دوباره آن چه‌کار می‌توان کرد؟ سعی در یافتن علل ریشه‌ای و ممانعت از تکرار این مشکل در تجهیزات سازمان هستیم.

بر اساس این گزارش، حیدری با اشاره به تغییر روند فعالیت شرکت از شرکت بهره‌بردار و تولیدی به سمت شرکت تولیدی – توسعه‌ای بر لزوم استفاده از تجارب شرکت‌های نفت و گاز تأکید و تصریح کرد: همکاری با شرکت‌هایی که زمینه کاری مشترک داریم سبب تسریع در فرآیند کارها و هم‌افزایی خواهد شد و موفقیت در کارها را به‌دنبال دارد، همچنین تشکیل کمیته بازرسی فنی ستاد و سه شرکت نیز موجب بهره‌وری بیشتر در انجام فعالیت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت تحول و مدیریت دانش به‌عنوان دو عنصر ضروری برای پیشرفت هر سازمان افزود: مدیریت تحول راهبردی در سازمان باید برنامه‌های تغییر برون‌گرا را برای تجزیه‌وتحلیل محیطی و برنامه‌ریزی راهبردی برای حصول اطمینان از اینکه سازمان همگام با محیط خود در حرکت است، تدوین کند.

کد خبر 464163

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *