loader image

تخفیف تا ۴۵ درصدی برای خوش‌مصرف‌ها/ افزایش تعرفه و جریمه گاز برای بدمصرف‌ها

 تخفیف تا ۴۵ درصدی برای خوش‌مصرف‌ها/ افزایش تعرفه و جریمه گاز برای بدمصرف‌ها

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: اگر مشترکی به ازای هر یک درصد مصرف نسبت به سال گذشته کمتر مصرف داشته باشد می‌تواند تا ۴۵ درصد از پاداش تخفیف استفاده کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها و جریمه در بخش پرمصرف‌ها نیز اعمال خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسلم رحمانی اظهار کرد: همسو با اجرایی کردن بند (م) تبصره یک قانون بودجه شرکت ملی گاز ایران، مصارف در بخش خانگی، شهرها و روستاها از اقلیم‌های یک تا ۵ و اقلیم‌های بسیار سرد تا اقلیم گرم، تقسیم‌بندی شده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

مشترکان کم مصرف گاز پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند

وی افزود: براساس بند (ک) تبصره ۱۵، گاز بهای مشترکان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی که مصارف متعارف در پلکان اول تا سوم قرار دارند، رایگان می‌شود و مبلغ گاز بهای این مشترکان از محل افزایش قیمت تعرفه‌های بدمصرف جبران می‌شود.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت سه پلکان اول مصرف در همه اقلیم‌ها بدون تغییر باقی مانده و این یک تشویق برای مشترکانی است که در حد متعارف گاز مصرف می‌کنند.

رحمانی بیان کرد: پلکان چهارم تا ششم ۳۰ درصد تعرفه آنها نسبت به دوره پیش افزایش یافته، پلکان هفتم تا دهم ۵۰ درصد و پلکان یازدهم و دوازدهم که بسیار پرمصرف هستند با قیمت ثابت ۵ تا ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه رایگان شدن گازبهای مشترکان کم‌مصرفی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از محل افزایش قیمت‌های مشترکان پرمصرف است، ادامه داد: مشترکانی که از پلکان ششم به بعد ۸۰ درصد مصرف پارسال را بیشتر مصرف کنند، یعنی دوره متناظر سال گذشته‌اش ۸۰ درصد بیشتر از مصرف داشته باشد قیمت تعرفه‌ای که برای آنها محاسبه می‌شود دو پله بالاتر خواهد بود.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: پرمصرف‌هایی که در پله‌های بالاتر دهم، یازدهم و دوازدهم قرار می‌گیرند و به‌طور معمول در منازلشان استخر و جکوزی دارند، مصارف غیرمتعارف است و مسئله برای ادارات مراکز آموزشی و گردشگری هم اتفاق می‌افتد.

رحمانی تأکید کرد: طبق آیین‌نامه باید ۹۰ درصد مصرف متناظر پارسال داشته باشند و اگر نسبت به این ۱۰ درصد کاهش بیشتر از این صرفه‌جویی اتفاق بیفتد در این اماکن مبلغ گازبهای آنها نیز ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: اگر صنایع با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران به‌مدت پنج روز متوالی ۳۰ درصد مصرف متناظر سال ۱۴۰۰ را کاهش دهند، ۵ درصد از تخفیف گازبها برخوردار خواهند شد.

کد خبر 465856

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *