loader image

تصمیم‌گیری برای ساخت ۵۰ جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان/ برنامه‌ریزی برای احداث یک خط لوله انتقال فرآورده نفتی

تصمیم‌گیری برای ساخت ۵۰ جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان/ برنامه‌ریزی برای احداث یک خط لوله انتقال فرآورده نفتی

وزیر نفت با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی در سیستان و بلوچستان کمبود جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های سوخت است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ساخت ۴۰ تا ۵۰ جایگاه سوخت و سی‌ان‌جی در این استان طی نشستی در استانداری مطرح و در صورت تصویب در شورای اقتصاد کمبود در این زمینه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان سیستان و بلوچستان، جواد اوجی عصر امروز (سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در حاشیه بهره‌برداری از پالایشگاه تولید قیر در شهرک کامبوزیا زاهدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی به شهر زابل ۴۷۰ کیلومتر آن اجرا شده است، گفت: به گفته همکارانم در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان ۲۰۰ کیلومتر آن تزریق گاز و بیش از ۴ هزار علمک در این شهرستان نصب شده است.

وی با تأکید بر اینکه با تکمیل گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان مردم بی‌شک به سوخت نفت سفید نیاز پیدا نخواهند کرد، افزود: درباره چگونگی تأمین نفت سفید و گاز مایع امشب در کارگروهی ویژه‌ در استانداری تصمیم‌گیری خواهد شد.

احداث خط لوله ۵ هزار میلیارد تومانی انتقال فرآورده نفتی برای مردم سیستان

وزیر نفت با اشاره به مشکلات ناشی از انتقال فرآورده‌های نفتی با نفتکش‌های جاده‌پیما گفت: در نشست کارگروهی ویژه که امشب در استانداری با حضور معاون اول ریاست جمهوری برگزار می‌شود، درباره آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله ۱۷ اینچ انتقال فرآورده نفتی از جنوب استان کرمان به زاهدان با هزینه‌ای بیش از ۵ هزار میلیارد تومان، تصمیم‌گیری خواهد شد.

اوجی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی در سیستان و بلوچستان کمبود جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و سی‌ان‌جی است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ساخت ۴۰ تا ۵۰ جایگاه عرضه فرآورده نفتی و سی‌ان‌جی در این استان طی نشست شامگاه سه‌شنبه استانداری مطرح خواهد شد و در صورت تصویب از سوی شورای اقتصاد، کمبود استان در این زمینه برطرف می‌شود.

وزیر نفت صبح امروز به همراه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و هیئت همراه متشکل از وزیر نیرو، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و هشت نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برای بررسی چالش‌های انرژی و آب به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

کد خبر 467710

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *