loader image

تلاش برای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز در روزهای سرد

تلاش برای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز در روزهای سرد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران بر انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز در روزهای سرد امسال تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در حاشیه بازدید از منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز، ضمن بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز آبپخش و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله بوشهر، از نزدیک در جریان تازه‌ترین فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در مبادی ورودی انتقال گاز کشور قرار گرفت و گفت: انجام تعمیرات اساسی و نظارت دقیق بر آن به‌ویژه در این منطقه عملیاتی که بیش از ۷۵ درصد از انرژی گاز کشور را از طریق خطوط سراسری از پالایشگاه‌های مختلف دریافت می‌کند، بسیار مهم و حیاتی است.

وی ادامه داد: منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز نقش حیاتی و سازنده‌ای را با انجام فرآیند تراکم و انتقال آن به مناطق ۱، ۵، ۶ عملیات انتقال گاز و مصرف‌کننده‌های محدوده حوزه استحفاظی خود ایفا کرده، همچنین امسال، حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب گاز ترش نیز از سوی این منطقه عملیاتی منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: این منطقه افزون بر انتقال گاز طبیعی، تنها منطقه‌ای است که نظارت و بهره‌برداری از خطوط انتقال مایعات گازی و گاز ترش را نیز برعهده دارد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آغاز روزهای سرد سال و افزایش مصرف گاز، بر لزوم آمادگی، همت و توان بیشتر کارکنان برای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز، همچنین مدیریت صحیح مصرف گاز طبیعی توسط هموطنان‌ تأکید کرد.

وی به سه موضوع مهم امنیت سایبری، پدافند غیرعامل و مقاوم‌سازی نیز اشاره کرد و افزود: رعایت و توجه بیشتر به این سه موضوع بسیار ضروری است و باید به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

براساس این گزارش، در جریان این بازدید همچنین علی مغدانی، به‌عنوان سرپرست جدید این منطقه عملیاتی معرفی و از فعالیت‌های علی نصیحت‌کن طی دوران مسئولیت دو ساله سرپرستی منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز قدردانی شد.

کد خبر 464179منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *