loader image

تمدید فراخوان تأمین نیازهای فناورانه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب

تمدید فراخوان تأمین نیازهای فناورانه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به‌منظور حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت نفت، رونق بازار فناوری، همچنین ایجاد رقابت سالم میان شرکت‌های دانش‌­بنیان و فناور در کشور، فراخوان شناسایی راهکارهای فناورانه و نوآورانه را برای تأمین نیازهای مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تمدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، به‌منظور حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت نفت، رونق بازار فناوری، همچنین ایجاد رقابت سالم بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در کشور، پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز فراخوان شناسایی راهکارهای فناورانه و نوآورانه را به‌منظور تأمین نیازهای مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تمدید کرد.

عناوین هشت‌گانه‌ نیازهای آزمایشگاهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شامل طراحی و ساخت دستگاه روباتیک شست‌وشوی انواع ظروف آزمایشگاهی آلوده به مواد هیدروکربنی و بازیافت حلال­‌های صنعتی مصرفی، طراحی و ساخت تکان­‌دهنده (شیکر) آزمایشگاهی، ساخت دستگاه اندازه‌­گیری نرخ واکنش سیال اسیدی با سنگ مخزن، ساخت دستگاه ارزیابی افزایه اسیدی کف‌­ساز تحت دما و فشار، ساخت دستگاه اندازه­‌گیری خودکار نمک در نفت خام، ساخت دستگاه اندازه­‌گیری نقطه شبنم گازهای ترش با رطوبت بالا، ساخت ظروف نمونه‌­گیری تحت فشار، پیستونی و مقاوم در برابر ترکیبات گوگردی و طراحی و ساخت تیوب‌های دریافت­‌کننده برای دستگاه سانتریفیوژ آنالیز مغزه است.

نیازهای یادشده محدود به آزمایشگاه‌های شرکت مناطق نفت­خیز جنوب نیست، بلکه در بسیاری از مجموعه‌­های صنایع تولید نفت و گاز، پالایشی، پتروشیمیایی و حتی در صنایع دیگر نیز کاربرد دارند و از این حیث ارائه راهکارهای فناورانه در این فراخوان می‌تواند زمینه جدیدی را برای توسعه بازار در این صنایع فراهم آورد. در این باره، امکان ثبت­‌نام برای همه شرکت­‌های دانش‌بنیان و فناور، هسته‌­ها، گروه­‌ها و اشخاص حقیقی صاحب دانش و فناوری در حوزه خدمات آزمایشگاهی با تمرکز بر طراحی و ساخت دستگاه‌­های آزمایشگاهی وجود دارد.

شایان ذکر است واردات تجهیزات و مواد آزمایشگاهی همواره میزان قابل توجهی ارز از کشور خارج می‌کند و امید است بهره‌گیری از توان داخلی در قالب برگزاری این رویداد، روند بومی‌سازی و کاهش خروج منابع ارزی را تسهیل بخشد.

علاقه‌مندان می توانند برای اطلاع بیشتر از این فراخوان که مهلت ارسال راهکارها در آن ۳۰ دی ماه اعلام شده به سایت https://petropark.ir مراجعه کنند.

کد خبر 466814

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *