loader image

تولید ۹ درصد گاز کشور در پالایشگاه فجر جم/ آمادگی کامل برای گذر از زمستان

تولید ۹ درصد گاز کشور در پالایشگاه فجر جم/ آمادگی کامل برای گذر از زمستان

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از آمادگی این مجموعه برای اجرای تعهدها به‌منظور تولید گاز در فصل سرد سال طبق برنامه‌ریزی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمدمهدی هاشمی گفت: تعمیرات اساسی در پالایشگاه فجر جم با موفقیت در زمان مقرر انجام شد و در این دوره، چهار ردیف از ردیف‌های شیرین‌سازی همراه دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی در سال ۱۴۰۱ تعمیر شدند.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز فجر جم در مجموع تولید ۹ درصد از گاز کشور را به‌عهده دارد، درباره تعهد تولید گاز از سوی این شرکت افزود: تعهد درنظرگرفته‌شده برای پالایشگاه گاز فجر جم در زمستان، روزانه ۷۰ تا ۷۵ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم تصریح کرد: این شرکت در بحث تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) و میعانات گازی هم مطابق با برنامه‌ریزی پیش رفته است.

هاشمی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای فرآیند حل مشکلات پالایشگاه گفت: استفاده از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها و بهره‌گیری از دانش متخصصان بومی و داخلی در این شرکت سابقه دارد. با این حال امسال، توجه و تلاش مجموعه مدیران برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زمینه فعالیت برای آنها دوچندان شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدام‌های انجام‌شده در این عرصه می‌توان به استقرار پارک علم و فناوری در پالایشگاه و تولید ۱۳۵ محصول مورد نیاز در این بخش اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با تأکید بر اینکه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی میان مدیران شرکت پالایش گاز، نقش قابل‌توجهی در هم‌افزایی تجربیات دارد، اظهار کرد: آگاهی از مشکلات مشترک و مبتلابه در روند مدیریت پالایشگاه‌ها به‌ویژه درباره مواردی که نیاز به اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها احساس می‌شود، در این نشست مطرح شد.

کد خبر 464030

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *