loader image

جایگاه برتر وزارت نفت در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

جایگاه برتر وزارت نفت در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت گزارش اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت و شرکت‌های تابع در سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

به گزارش شانا، در گزارش اداره کل روابط عمومی، عملکرد وزارت نفت و شرکت‌های تابع در سال ۱۴۰۱ با ارائه آمارهای کمّی و مدل‌های تصویری نشان داده‌شده و جایگاه صنعت نفت در اجرایی کردن قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» بر اساس مستندهای و گزارش‌های سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات iranfoia.ir به مخاطبان ارائه شده است.

در این گزارش آمده است: ستاد وزارت نفت با ۱۵۰ درخواست در سال ۱۴۰۱ در میان ۲۰۶۶ سازمان عضو سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در میان ۱۰ سازمان پردرخواست قرار دارد. این وزارتخانه همچنین به همراه ۶۷ شرکت اصلی و فرعی تابع خود با ۷۵۱ درخواست در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد درخواست اطلاعات در مهلت زمان قانونی پاسخگویی (۱۰ روز) پاسخ داده است. در این میان ستاد وزارت نفت با میانگین ۲ روز زمان پاسخگویی در میان دستگاه‌های عضو سامانه، همچنین ۱۹ وزارتخانه، در جایگاه نخست قرار دارد. میانگین پاسخگویی مجموعه صنعت نفت به شهروندان نیز در این سال ۷ روز کاری بوده است.

ستاد وزارت نفت همچنین در سال ۱۴۰۱، تنها ۷ مورد شکایت داشته که به همه آنها پاسخ داده است. آمار شکایت‌ها نشان می‌دهد ۹۵ درصد شهروندان از پاسخ‌های دریافتی رضایت داشته‌اند و همین موضوع ستاد وزارت نفت را در میان ۳۸۰ دستگاه فعال که در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مشخص شده‌اند، در رده اول دستگاه‌های برتر در زمینه رضایت شهروندی قرار داده است.

یکی دیگر از تکالیف قانون انتشار اطلاعات، تکلیف به انتشار (ماده ۱۰) است. بر همین اساس ستاد وزارت نفت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از ابتدای فعالیت سامانه تا پایان سال ۱۴۰۱، ۹۸۶۳ سند با موضوعات مختلف شامل بخشنامه‌ها، قراردادها، دستورعمل‌ها، گزارش‌های رسمی و… برای دسترسی عموم منتشر کرد که حدود ۲۲۷۹ سند در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. از این منظر نیز ستاد وزارت نفت در میان ۵۶۰ دستگاه فعال در زمینه انتشار اسناد در سامانه انتشار در رتبه دوم قرار دارد، همچنین در میان ۱۹ وزارتخانه دولت سیزدهم وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ در جایگاه نخست قرار گرفته است.

برای دریافت متن کامل گزارش اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت نفت و شرکت‌های تابع در سال ۱۴۰۱ اینجا کلیک کنید.

ستاد وزارت نفت همسو با اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با اعلام کمیسیون مربوطه از تاریخ ۱۳۹۶/۷/۲۴ به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته است.

کد خبر 471012

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *