loader image

جلوگیری از افت طبیعی تولید مخازن نفتی با توان شرکت‌های دانش‌بنیان

جلوگیری از افت طبیعی تولید مخازن نفتی با توان شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ایران افت طبیعی تولید سالانه ۳۵۰ هزار بشکه‌ای نفت خام را از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت دانست و گفت: در این زمینه نیاز به همکاری هرچه بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا دانشی چهارشنبه (۲۳ آذرماه) در نشست تخصصی «معرفی نیازها و چالش‌های فناورانه» در نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران با اشاره به حمایت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ایران از مجموعه‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت کشور اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از کالاهای مورد نیاز این شرکت از سوی سازندگان داخلی و بومی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اعلام مشخصات نیازهای فناورانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب روی وبگاه این شرکت گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به تعدد این شرکت‌ها باید برای افزایش راندمان و بهره‌وری هرچه بیشتر، یک تقسیم کار از سوی معاونت مهندسی، فناوری و پژوهشی وزارت نفت انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ایران با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید هرچه زودتر برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند، افزود: افت تولید سالانه طبیعی ۳۵۰ هزار بشکه‌ای نفت از مهم‌ترین چالش‌های شرکت ملی نفت مناطق نفت‌خیز جنوب است که در این زمینه نیاز به همکاری هرچه بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

دانشی گفت: لازم است شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان همه با هم برای شکوفایی کشور در بخش ساخت داخل و ایجاد ساختار نوین پژوهش و فناوری تلاش کنیم.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) با قرائت پیام وزیر نفت آغاز به‌کار کرد و امروز (پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) به‌ کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466059

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *