loader image

حفر ۳ حلقه چاه زمین‌گرمایی در ارتفاعات سبلان از سوی شرکت ملی حفاری

حفر ۳ حلقه چاه زمین‌گرمایی در ارتفاعات سبلان از سوی شرکت ملی حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در چارچوب همکاری با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) سه حلقه چاه زمین‌گرمایی (ژئوترمال) در ارتفاعات سبلان در شهرستان مشکین‌شهر استان اردبیل حفر می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی روز یکشنبه (۲۹ آبان‌ماه) درباره حفر چاه‌های زمین‌گرمایی در استان اردبیل اظهار کرد: حفاری این چاه‌ها در چارچوب قرارداد شرکت OEID با شرکت نیروگاه‌های مادر تخصصی برق حرارتی صورت می‌پذیرد و با نظر طرفین شمار چاه‌ها قابل افزایش است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران پیش از این در سال ۱۳۸۰ نسبت به حفر یک حلقه چاه اکتشافی و دو حلقه چاه تزریقی در این منطقه اقدام کرده بود و با توجه به نتایج مثبت به‌دست‌آمده، با انعقاد توافق‌نامه چهار ساله بین این شرکت و سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا)، عملیات حفر و تکمیل ۱۸ حلقه چاه شامل ۱۰ حلقه توسعه‌ای، چهار حلقه توصیفی و چهار حلقه تزریقی در این موقعیت کوهستانی و سردسیر انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: برای شتاب‌بخشی در عملیات اجرایی حفاری سه حلقه چاه ژئوترمال دستگاه حفاری خشکی ۸۵ فتح اختصاص و مراحل جابه‌جایی آن از اهواز به سمت سبلان در استان اردبیل انجام شد و در حال برپایی در موقعیت تعیین شده است.

کد خبر 464821

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *