loader image

رشد عملیات و افزایش متراژ لوله‌گذاری چاه‌های نفت و گاز در ۱۴۰۱

رشد عملیات و افزایش متراژ لوله‌گذاری چاه‌های نفت و گاز در ۱۴۰۱

خدمات بخش خدمات فنی حفاری در اداره لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران با تلاش متخصصان این مدیریت در سال ۱۴۰۱ در قیاس با سال قبل از آن از نظر تعداد عملیات لوله‌گذاری چاه‌های نفت و گاز ۱۰ درصد و در متراژ عملیات ۲۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، برزو ترابی راکی، رئیس اداره لوله گذاری چاه و نصب آویزه شرکت در توضیح بیشتر در این‌ باره گفت:سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۳ عملیات به متراژ ۷۱۲ هزار و ۶۱۵ متر انجام شد که این ارقام در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۶۵ عملیات به متراژ ۵۵۸ هزار و ۱۵۷ متر بود.

وی با بیان اینکه با روزآمدسازی و تأمین بخشی از تجهیزات کاربردی، پیش‌بینی می‌شود در صورت افزایش درخواست کارفرمایان، تعداد عملیات در سال ۱۴۰۲ رشد فزاینده داشته باشد، افزود: در ۱۵ روز ابتدای امسال نیز تعداد ۱۶ عملیات لوله‌گذاری چاه به شرکت‌های متقاضی ارائه شد.

رئیس اداره لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: اداره لوله‌گذاری چاه زیرمجموعه مدیریت خدمات فنی شرکت است که با داشتن کارکنان مجرب، همچنین تجهیزات مناسب با رعایت الزام‌های ایمنی و استانداردهای زیست محیطی با بیش از چهار دهه فعالیت مستمر، اقدام به ارائه خدمات در چاه‌های اکتشافی، توسعه‌ای و توصیفی در مناطق عملیاتی خشکی، دریایی می‌کند.

ترابی راکی گفت: خدمات این واحد شامل رانش و کشیدن انواع لوله‌های جداری، آستری و مغزی و رشته‌های تکمیلی از سایز ۲ و ۳.۸ تا ۳۰ اینچ است که با همکاری و همیاری ۱۵ گروه عملیاتی انجام می‌شود.

وی عمده کارفرماها را شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID)، توسعه پترو ایران، مهندسی پژواک انرژی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، همچنین پروژه‌های کلید در دست شرکت عنوان کرد.

رئیس اداره لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: اهداف اداره لوله‌گذاری چاه توسعه و ارتقای ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) متناسب با استانداردهای بین‌المللی، مشتری‌مداری و کسب رضایت کارفرماها، آموزش‌های تخصصی‌، افزایش سطح دانش فنی کارکنان‌، حفظ بازارهای فعلی و ورود به بازارهای بین‌المللی با استفاده از فناوری‌های نوین است.

ترابی راکی گفت: به‌منظور تقویت و نوسازی ناوگان با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مدیریت خدمات فنی و همکاری مدیریت‌های تدارکات و امور کالا، امور مالی، مهندسی، کمیسیون مناقصات، کمیته فنی بازرگانی و مساعدت‌های مدیریت ارشد شرکت در اواخر سال گذشته بخشی از تجهیزات مورد نیاز این اداره از جمله تعداد ۱۴ مجموعه آچار هیدرولیکی (power tongue) در سایزهای مختلف تأمین شد که تأثیر بسزایی در نوسازی و تقویت ناوگان این حوزه دارد و کاربست آنها زمینه افزایش کیفیت خدمات و کسب رضایت‌مندی شرکت‌های دریافت‌کننده خدمات را فراهم می‌آورد.

کد خبر 471155

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *