loader image

شرکت گاز کردستان معین گازرسانی به هرمزگان شد

شرکت گاز کردستان معین گازرسانی به هرمزگان شد

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد که این شرکت به‌عنوان معین چند پروژه گازرسانی در استان هرمزگان انتخاب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری در نشست رسیدگی به وضع گازرسانی به استان هرمزگان درباره اهمیت این انتخاب گفت: با توجه به تکلیف سازمانی که به‌ این شرکت محول شده، در مرحله نخست گازرسانی به مجتمع روستایی کوه‌شا به روش پی‌سی (PC) در شهرستان حاجی‌آباد استان هرمزگان در مرحله مناقصه‌گذاری و انتخاب پیمانکار است که در صورت تکمیل این مرحله، بلافاصله مراحل تجهیز کارگاه و عملیات گازرسانی آغاز خواهد شد.

وی افزود: این پروژه گازرسانی شامل پنج مرحله است که در مرحله نخست ۱۰۳ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه سی‌جی‌اس (CGS) با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب، دو ایستگاه تی‌بی‌اس (TBS) با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، یک ایستگاه ریسور، یک ایستگاه لانچر، دو ایستگاه شیر بین‌راهی، چهار ایستگاه سی‌پی‌اس (CPS) برای گازرسانی به شهر، روستاها و صنایع محور فارغان – سرگز احمدی بوده که پیمانکار انتخاب شده و در مرحله تجهیز کارگاه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: پروژه دوم شامل یک ایستگاه تی‌بی‌اس با ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب، ۶۰۰ متر خط تغذیه ۴ اینچ فلزی، ۶۵ کیلومتر شبکه گازرسانی پلی‌اتیلن و ۵۵۰ علمک به ۱۲ روستای محور شهرستان کوه‌شا در مرحله انتخاب پیمانکار است.

فعله‌گری درباره پروژه سوم هم توضیح داد: اجرای پروژه سوم شامل ۷۰ کیلومتر شبکه و ۴۰۰ علمک برای گازرسانی به ۱۳ روستای کوه‌شاه شمالی بوده که در مرحله تهیه بسته است.

وی ادامه داد: پروژه چهارم شامل احداث یک ایستگاه سی‌جی‌اس با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعبی، یک ایستگاه تی‌بی‌اس با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب برای گازرسانی به شهر، صنایع و ۱۸ روستای محور فارغان – سرگز احمدی با اجرای ۱۹۸ کیلومتر شبکه ، ۱۸ کیلومتر خط تغذیه و ۳۱۲۰ علمک است که پیمان‌سپاری آن امسال انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: پروژه پنجم شامل ۱۶۳ کیلومتر شبکه و ۱۵۰۰ علمک برای گازرسانی به ۲۵ روستای شهر سرگز احمدی است که پیمان‌سپاری آن سال آینده اجرایی خواهد شد.

فعله‌گری گفت: کل پروژه گازرسانی به دو شهر سرگز احمدی و فارغان استان هرمزگان شامل ۹۷ روستا است که برای ۶۸ مورد طراحی تکمیل شده و در مرحله انتخاب پیمانکار و اجراست و ۲۹ مورد آن نیز با همکاری شرکت استان هرمزگان برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

وی در پایان بیان کرد: وظیفه خطیر و حساس گازرسانی در چند شهر و روستاهای استان هرمزگان به این شرکت واگذار شده و این فرصت گرانبهایی است تا تجربیات به‌دست‌آمده در خلال انجام پروژه‌های گازرسانی در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان کردستان به استان هرمزگان منتقل و از فرصت به‌دست‌آمده برای ایفای وظیفه خدمت‌رسانی به هموطنان این استان استفاده شود.

کد خبر 465646منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *