loader image

شغل دریانوردی در فهرست مشاغل سخت ثبت می‌شود

شغل دریانوردی در فهرست مشاغل سخت ثبت می‌شود

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در شورای عالی حفاظت فنی و با کمک دیگر دستگاه‌ها، مطالبه ثبت شغل دریانوردی در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور به سرانجام رسید.

به گزارش شانا به نقل شرکت ملی نفتکش ایران، علی‌حسین رعیتی‌فرد پس از بازدید از نفتکش «هپینس» در عسلویه و شنیدن مطالبات و خواسته‌‎های دریانوردان اظهار کرد: قرارداد کار دریانوردان یکی از دغدغه‌هایی بود که امسال تلاش کردیم برای حمایت از این قشر سختکوش به انجام برسد. شاید ما نتوانیم سختی کار دریانوردی را در این چند ساعت درک کنیم، اما حضورمان در اینجا بهانه‌ای بود تا از نزدیک قدردان زحمات دریانوردان مجاهد و تلاشگر نفتکش باشیم و با توان عملیاتی آنان آشنا شویم.

وی هدف از این سفر را شنیدن مشکلات و دغدغه دریانوردان و رفع دغدغه‌های آنان در حد توان دانست و با بیان اینکه دریانوردان و کارکنان شرکت ملی نفتکش ایران در جنگ اقتصادی تلاش ویژه‌ای را انجام می‌دهند، تصریح کرد: رئیس جمهوری به‌تازگی کمیته‌ای تشکیل داده تا برای شغل‌هایی که جنبه مستمر دارند، قرارداد دائم تدوین شود که باید بعضی اصلاحات روی آن انجام شود و در این ارتباط پیگیر هستیم تا به‌زودی این اصلاحات را از دولت به مجلس ببریم.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اوایل امسال نخستین نوع قرارداد کار دریانوردی تدوین شد و دغدغه‌ای که دریانوردان برای نوع قرارداد داشتند، با کمک تشکل‎‌های مربوط به حوزه دریانوردی به نتیجه رسید، بیان کرد: دغدغه ثبت شغل دریانوردی در حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور با توجه به جبران‌ناپذیر بودن خسارت‌ها و دشواری‎‌های این شغل، مطالبه بحقی است و ما در شورای عالی حفاظت فنی و با کمک دیگر دستگاه‌ها تلاش کردیم این مطالبه به سرانجام برسد.

رعیتی‌فرد تصریح کرد: با توجه به مصوبات قانونی در حوزه ارائه تسهیلات به دریانوردان، پیگیری خواهیم کرد تا شرکت ملی نفتکش ایران تسهیلات لازم را در اختیار دریانوردان قرار دهد.

به گزارش شانا، طولانی بودن مدت زمان کار روی دریا و لزوم تعیین زمان کوتاه‌تر برای هر فرد، تعیین شغل دریانوردی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور، ارائه تسهیلات، همچنین پوشش‎‌های مشاوره‌ای برای خانواده دریانوردان از جمله مطالبات دریانوردان در این نشست بود.

دریانوردی، از پرخطرترین مشاغل

مجتبی دزفولی‌نسب، نیز در این نشست با اشاره به اینکه دریانوردی از پرخطرترین مشاغل است، بیان‌کرد: خطرات این شغل، دریانوردان را مجبور می‌کند تا همه نکات پزشکی و امدادی را فرا بگیرند.

وی اعلام‌کرد: دریانوردان و دیگر کارکنان شاغل در این حوزه، در طول سال نزدیک به هشت ماه را روی دریا در حال خدمت هستند و این موضوع، شرایط را برای خانواده دریانوردان بسیار دشوار می‌کند.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفتکش ایران تصریح‌ کرد: در تلاش هستیم از طریق درگاه‌ها و بسترهای مجازی و حتی به‌صورت حضوری، نشست روان‌شناسی را برای خانواده دریانوردان پی‌ریزی و برگزار کنیم و از سوی دیگر، پیگیر هستیم رشته روان‌شناسی دریانوردی نیز ایجاد شود.

کد خبر 464949

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *