loader image

صرفه‌جویی بیش از ۴ میلیون مترمکعب گاز در روز از سوی مردم خراسان رضوی

صرفه‌جویی بیش از ۴ میلیون مترمکعب گاز در روز از سوی مردم خراسان رضوی

امام جمعه مشهد گفت: طی ۷ روز ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان خراسان رضوی صرفه‌جویی شد، یعنی هر روز بیش از ۴ میلیون مترمکعب گاز ازسوی مردم صرفه‌جویی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، سیداحمد علم‌الهدی روز جمعه (۳۰ دی‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به برودت کم‌سابقه هوا در این استان اظهار کرد: این بحران ناخواسته بود. گاز ترکمنستان قطع شد و مصرف متوسط روزانه گاز استان‌های خراسان‌ شمالی، رضوی و جنوبی به ۷۵ میلیون مترمکعب رسید که با قطع گاز خط لوله صادراتی از ترکمنستان، روند انتقال ۵ میلیون مترمکعب گاز به ایران متوقف شد.

وی ضمن تشکر از مردم تربت‌جام افزود: یک همزیستی اسلامی اتفاق افتاد و برخلاف ادعای خناس‌هایی که قطعی گاز بخشی از یک شهرستان را همسو با سیاست‌های سنی‌ستیزانه قلمداد کردند، برادران و خواهران شیعه و سنی ما در این شهرستان در عمل نشان دادند نه‌تنها خصومتی وجود ندارد، بلکه برادری و همدلی موج می‌زند.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: در این مدت با اجرای پویش «هر خانه، یک اتاق گرم» نهضت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی انجام شد و زمینه‌ای را رقم زد تا گاز صرفه‌جویی شود.

علم‌الهدی اعلام کرد: در ۷ روز ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان خراسان رضوی صرفه‌جویی شد، یعنی روزانه بیش از ۴ میلیون مترمکعب گاز ازسوی مردم صرفه‌جویی شده است. این هماهنگی و همکاری مردم از نظر اعتقاد انقلابی، اسلامی و جریان عاطفی فوق‌العاده ستودنی است و باید در تاریخ ثبت شود.

وی گفت: خوشبختانه مدیریت استانی از استاندار و معاونان گرفته تا فرمانداران با همه امکانات برای رسیدگی به موضوع قطع گاز تربت‌جام شبانه‌روزی تلاش ‌کردند و دو حرکت ایجابی و سلبی توسط مدیریت استان انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در حرکت ایجابی امکانات گرمایشی از نفت و کپسول گاز به نقاط محروم ارسال شد، دولت نیز وارد فعالیت شد و پس از دستور صریح رئیس‌جمهوری، وزیر نفت شخصاً در منطقه تربت‌جام حاضر و دستور داد تا فشار گاز افزایش و مجدد وصل شوند تا قطعی در تربت‌جام بیش از سه روز طول نکشد.

امام جمعه مشهد با تشکر از وزیر نفت تأکید کرد: در این موضوع نگران دو جریان شدیم. یکی خناسان اقتصادی که در این مدت بحران، لوازم نفتی و گاز و کپسول را به چند برابر قیمت به مردمی که نیازمند بودند فروختند و در مقابل خناسان اقتصادی، خناسان بیگانه هم بودند که قلم‌ها را به‌دست گرفتند و دهان باز کردند و به عناصر خدمتگزاری که با جان و دل در این بحران شب و روز خود را گذاشتند و مصیبت را از مردم برداشتند، حمله کردند.

کد خبر 467618

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *