loader image

طراحی مرحله نخست شبکه گازرسانی به چابهار تکمیل شد

طراحی مرحله نخست شبکه گازرسانی به چابهار تکمیل شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از تکمیل طراحی شبکه گازرسانی شهر چابهار و اجرای ۲۶۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در مدت زمان دو سال آینده بر مبنای این طرح خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری در این باره گفت: خراسان رضوی به‌عنوان معین گازرسانی استان سیستان و بلوچستان پس از تکمیل موفق پروژه گازرسانی شهر زاهدان، مسئولیت طراحی و اجرای پروژه گازرسانی به شهرهای چابهار، کنارک، صنایع و بخشی از روستاهای این منطقه را در سه فاز به‌عهده دارد.

وی افزود: در مرحله نخست این پروژه، عملیات طراحی ایستگاه‌ها و شبکه شهر چابهار با تلاش کارکنان خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی انجام و پیمان‌سپاری نیز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، در این مرحله، یک ایستگاه ۱۰۰ هزار سی‌جی‌اس، چهار ایستگاه تی‌بی‌اس، سه ایستگاه سی‌پی‌اس و حدود ۲۶۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با پیش‌بینی مدت زمان دو سال اجرا خواهد شد.

افتخاری به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی منطقه چابهار از نظر همجواری با دریای عمان و شرایط ویژه اقتصادی آن اشاره و تصریح کرد: در این پروژه مطالعات خاک‌شناسی و رعایت استانداردها و الزام‌های فنی لحاظ شده است.

وی یادآور شد: با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان واحد خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی، برای نخستین‌ بار در کشور هیترهای گازی ایستگاه‌های سی‌جی‌اس در این پروژه حذف شده و سیستم گرمکن ورتکس تیوب به جای هیترهای گازی مورد استفاده قرار گرفته است که این اقدام افزون بر صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش قابل‌توجه مصرف انرژی، سبب بهره‌برداری و نگهداشت بهتر تأسیسات می‌شود.

کد خبر 464064منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *