loader image

طرح تکمیل و توسعه منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار بررسی شد

طرح تکمیل و توسعه منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار بررسی شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از منطقه عملیاتی تنگ بیجار، با اشاره به عملکرد شاخص شرکت نفت و گاز غرب در حوزه تولید گاز و ثبت رکورد ۱۰۷ درصدی برنامه تولید تکلیفی، از پیگیری طرح تکمیلی فاز دوم تنگ‌بیجار خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری درباره طرح تکمیلی منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار گفت: با رویکرد محرومیت‌زدایی، پروژه فاز دوم توسعه میدان تنگ‌بیجار و میدان‌های اطراف با نگاهی سازنده‌ که وزارت نفت به توسعه مناطق محروم و تأمین گاز پالایشگاه‌ها، همچنین صنایع پایین‌دستی دارد، تعریف شده، در این پروژه توسعه واحد TCF موجود به‌منظور دستیابی به تولید ۱۱ میلیون مترمکعب گاز از رقم کنونی ۷ میلیون مترمکعب و افزایش میعانات گازی از رقم روزانه ۸ هزار و ۵۰۰ بشکه به ۱۳ هزار بشکه تعریف شده است.

وی افزود: با اجرای مرحله دوم توسعه میدان گازی تنگ‌بیجار، ساخت ایستگاه تقویت فشار از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز در همین گام اجرایی می‌شود که این اقدام بی‌شک تحولی را در شهرستان ایلام، تأمین خوراک پایدار پالایشگاه ایلام و صنایع پایین‌دستی ایجاد می‌کند و غرب کشور از بن‌بست گازی رها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به اشتغال‌آفرینی به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اشاره و تصریح کرد: با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، فرصتی مناسب برای رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

حیدری در ادامه با اشاره به تحقق ۸۷ درصدی تولید تکلیفی نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت: با برنامه‌ریزی مدون و توجه بیشتر به میدان‌های نفتی به‌ویژه میدان نفتی آذر، زمینه تولید بیشتر نیز فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش‌، محمدعلی بسطامی، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام نیز ضمن قدردانی از اقدام‌ها در سطح شرکت نفت و گاز غرب و تولید نفت و گاز در شرایط سخت اقماری و محدودیت‌های موجود تحریمی اظهار امیدواری کرد روند رو به رشد شرکت تداوم یابد.

وی درباره نیروی‌های شاغل در پروژه‌های نفت و گاز استان ایلام گفت: با توجه به نگاه بومی‌گزینی در این شرکت، ان‌شاءالله توجه بیشتری نسبت به اشتغال نیروی بومی شود.

در پایان این نشست نیز علی رضایی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با تقدیر از پیگیری و حساسیت مجموعه مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی و نمایندگان استان ایلام درباره تولید صیانتی از میدان‌های نفت و گاز در استان، هدف از این بازدیدها را بررسی مسائل و مشکلات و جمع‌بندی نهایی اجرای مرحله دوم توسعه تنگ‌بیجار، بررسی پیشرفت پروژه‌های در حال انجام، آشنایی بیشتر با دیدگاه‌های مهندسان واحدهای مختلف در مناطق مختلف شرکت و سرانجام آشنایی بیشتر با موانع و مشکلات کارکنان و ارتباط بهتر و مؤثرتر با آنها دانست.

کد خبر 466369

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *