loader image

لزوم راه‌اندازی بانک اطلاعات برای تولید ارزش افزوده در پارس جنوبی

لزوم راه‌اندازی بانک اطلاعات برای تولید ارزش افزوده در پارس جنوبی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ایجاد بانک اطلاعاتی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد و گفت: با تحقق این مهم می‌توان در آینده با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و داده‌های جمع‌آوری‌شده ارزش افزوده تولید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد خوانساری در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات‌ در منطقه پارس جنوبی اظهار کرد: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت‌های مهم مستقر در این منطقه از صنایع مهم و عظیم کشور به شمار می‌آیند و نقش مهمی در عرصه تولید و اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگ تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی مستقر در منطقه در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود، افزود: در این باره شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جایگاهی مهم در تولید تجهیزات مورد نیاز مجتمع‌های صنعتی و تولیدی دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بر اساس نیاز بازار و صنایع، شرکت‌های فناور اقدام به تولید محصول می‌کنند، تصریح کرد: بخش تخصصی گاز، نفت و پتروشیمی از حوزه‌های مهم کشور محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باید نقش خود را در این عرصه بیشتر کنند.

خوانساری سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی را یادآور شد و اعلام کرد: همسو با این سرمایه‌گذاری عظیم، تولید محصولات مورد نیاز صنایع در داخل یک ضرورت است که تحقق این مهم نیازمند تأمین زیرساخت‌هاست.

وی بر ایجاد مرکز پردازش و بانک اطلاعات در منطقه پارس جنوبی تأکید و اظهار کرد: با تحقق این مهم می‌توان در آینده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از داده‌های جمع‌آوری‌شده ارزش افزوده تولید کرد.

کد خبر 466806

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *