loader image

مجمع صندوق‌های بازنشستگی کارکنان نفت با محور عملکرد اقتصادی برگزار شد

مجمع صندوق‌های بازنشستگی کارکنان نفت با محور عملکرد اقتصادی برگزار شد

نشست مجمع صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با حضور اعضای هیئت‌امنای صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا، نشست مجمع صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت روز چهارشنبه (۱۴ دی‌ماه) با حضور اعضای هیئت‌امنای صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در محل وزارتخانه نفت برگزار شد و بر این اساس، مهم‌ترین فعالیت‌های عملکردی حوزه خدمات صندوق‌ها، معطوف به حوزه خدمات مالی مانند متناسب‌سازی مستمری و مقرری، ارائه انواع وام برای بازنشستگان و شاغلان، ایفای تسهیلات مربوط به طرح‌های پس‌انداز، حمایتی، رفاهی و بازپرداخت هزینه‌های درمانی بود.

بررسی خالص ارزش دارایی‌ها، ارزش روز سبد سرمایه‌گذاری، مطالبات شرکت‌های گروه، وضعیت مالی صندوق‌ها از منظر محاسبات بیمه‌ای در پرتو نرخ افزایش تعهدات، نسبت بیمه‌ای، نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و ترکیب سبد سرمایه‌گذاری از محورهای مهم گزارش ارائه‌شده در این مجمع بود. روند پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای گروه اقتصادی صندوق‌ها و سودآوری شرکت‌های تولیدی و به‌دست‌آوردن سهم بیشتر در بازار سهام نیز مهم‌ترین محورهای مورد توجه این مجمع بود.

بر این اساس، میانگین رشد پروژه‌های بیست‌وپنج‌گانه صندوق‌ها پارسال ۱۵ تا ۲۰ درصد و زمان بهره‌برداری از این پروژه‌ها، افق ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ تعریف شده و پنج طرح جدید نیز در طول سال ۱۴۰۰ به این سبد اقتصادی افزوده شده است. یکی از محورهای مهم این بخش بررسی دلایل توسعه در بخش خرید سهام دیگر شرکت‌ها بود که با هدف محافظت از سهم پیشین صندوق‌ها در هلدینگ خلیج‌فارس و خلق منابع پایدار، این توسعه انجام شد و ضریب پایداری روند تأمین منابع در محاسبات بیمه‌ای افزایش یافت. این ضریب به‌مرور با رشد و توسعه هلدینگ، برای سهامداران از جمله صندوق نفت افزایش خواهد یافت.

تقویت تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری و تأکید بر آینده‌پژوهی برای تعیین مسیر اقتصادی، تعیین تکلیف پرونده پروژه‌های که عملیات اجرایی آنها متوقف شده است، وصول مطالبات شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها از سایر شرکت‌های صنعت نفت و استفاده حداکثری از ساخت داخل از جمله موارد تأکیدشده در بخش اقتصادی نشست بود.

اعلام تصویب صورت‌های مالی

حسابرس مستقل صندوق‌ها نیز در بخش صورت‌های مالی، نکات حسابرسی را قرائت کرد و مدیران پروژه‌ها و کارشناسان به‌تناسب موضوع توضیح ارائه دادند، پس از استماع گزارش‌های فنی و اقتصادی مدیران پروژه‌های مرتبط با گزارش حسابرس، با قدردانی از کوشش‌های انجام‌شده در حوزه خدمات و سرمایه‌گذاری گروه اقتصادی صندوق‌ها، صورت‌های مالی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصویب شد.

در ابتدای این نشست، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از اهتمام وزیر مردمی نفت و اعضای هیئت‌امنای صندوق‌ها به سبب همیاری در تلاش‌ها، برای بهبود وضعیت معیشت و خدمات‌رسانی به بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت در طول سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می‌شود همان‌طور که سال گذشته صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت پس از برگزاری مجمع، صورت‌های مالی را روی سامانه کدال منتشر کرد، امسال نیز بنا بر اعلام این مجموعه، گزارش‌های یادشده به‌زودی پس از طی فرآیند اداری در سامانه یادشده منتشر خواهد شد.

کد خبر 466878

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *