loader image

محصولات دانش‌بنیان، زیربنای اجرای پروژه‌های محیط زیستی صنعت گاز

محصولات دانش‌بنیان، زیربنای اجرای پروژه‌های محیط زیستی صنعت گاز

سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران با اشاره به جایگاه قابل توجه فناوری در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های محیط زیستی صنعت گاز، بر نقش بی‌بدیل شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآیند اجرا و تأمین تجهیزات مورد نیاز این پروژه‌ها، تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در آخرین روز از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست درباره مشارکت این شرکت در این نمایشگاه گفت: با توجه به ارتباط مستقیم خدمات شرکت ملی گاز ایران با مسائل محیط زیستی و اقدام‌های قابل توجه این شرکت در حفاظت محیط زیست، ضرورت داشت درباره تلاش‌های انجام‌شده و اشتراک دانش و تجربیات با دیگر سازمان‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: همسو با این موضوع، توجه شرکت ملی گاز ایران به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در زمینه اجرای پروژه‌های ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست قابل توجه است؛ در واقع، از آنجا که پروژه‌های تعریف‌شده در عرصه اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران، فناوری‌محور است، همکاران ما در روند اجرای پروژه، بر اساس معیارهای استانداردهای محیط زیستی، ملزم به استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

سرپرست مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدام‌های این شرکت همسو با بهبود فرآیندهای صنعت در مسیر تولید گاز اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان سازمانی خدمات‌دهنده در حوزه انرژی که مأموریت تولید سوخت پاک را به‌عهده دارد، سعی داشته فرآیندهای خود را به سطح مطلوب الزام‌های سازمان محیط زیست برساند. اکنون نیز در بخش‌هایی که این فرآیندها نتوانست به معیار مدنظر سازمان محیط زیست برسد، برنامه‌هایی را برای بهبود فرآیندهای مدنظر در زمینه محیط زیست تصویب کرده‌ایم.

نورموسوی افزود: عمده فعالیت ما در این زمینه در شرکت‌های پالایش گاز انجام می‌شود. در این بین، هدف‌گذاری برای اجرای پروژه‌های محیط زیستی در مجتمع گازی پارس جنوبی به دلیل اینکه بیشترین حجم تولید گاز کشور را برعهده دارد، در اولویت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این زمینه، در سایت‌های ۱ و ۲ مجتمع گازی پارس جنوبی با اقدام‌های فرآیندی، پروژه‌هایی تعریف و پروژه‌هایی هم براساس مصوبات ابلاغی دولت تعریف شده است.

سرپرست مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران در تشریح پروژه‌های اجرایی در این عرصه گفت: به‌منظور کاهش آلایندگی گاز SO2، تخلیه گازهای اسیدی و کاهش گازهای مشعل براساس برنامه‌های زمانبندی یک تا پنج ساله در دستور کار است. امیدواریم که با اجرای این پروژه‌ها در سایت ۱ و ۲ مجتمع گازی پارس جنوبی، از سوختن ۳.۲ میلیارد مترمکعب گاز فلر جلوگیری کنیم.

بر اساس این گزارش، در جریان برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از غرفه شرکت ملی گاز ایران بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اقدام‌های این شرکت قرار گرفت.

کد خبر 464983

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *