loader image

نشست هماهنگی تأمین گاز زمستانی در عسلویه برگزار شد

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران،‌ هرمز قلاوند در این‌باره اظهار کرد: همسو با تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مبنی بر تولید و تأمین حداکثری گاز زمستانی و به‌منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی، پنجشنبه (۱۷ شهریورماه)، نشست مهم عملیاتی بین مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست عملیاتی که با حضور مدیران فازهای گازی مربوط به شرکت نفت و گاز پارس و مدیران پالایشگاه‌های شرکت ملی گاز برگزار شد، وضع تأسیسات عسلویه به‌ لحاظ توان تولید عملیاتی گاز و چالش‌های موجود، بحث و بررسی شد.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در این نشست بر پایش مستمر خطوط لوله دریایی و خشکی و پالایشگاه‌های گازی در منطقه تأکید شد و هماهنگی‌های لازم برای رفع مشکلات احتمالی پیش رو به‌ویژه در فصل سرد به‌عمل آمد.

قلاوند تصریح کرد: در این جلسه عملیاتی درخصوص تعهدهای زمستانی تأمین گاز به‌ویژه پروژه سکوی ۱۱B ، ردیف‌های بعدی پالایشگاه فاز ۱۴، احداث خط لوله ۳۲ اینچ جدید سکوی ۱۶ بحث و بررسی انجام شد و هماهنگی بین شرکت‌های بالادست و پایین‌دست برای تأمین پایدار گاز به‌عمل آمد.

وی در پایان افزود: در ادامه با استقرار بر عرشه شناور سی‌مستر در خلیج فارس از عملیات لوله‌گذاری دریایی جدید سکوی ۱۶ پارس جنوبی که از سوی شرکت تأسیسات دریایی به‌عنوان پیمانکار شرکت نفت و گاز پارس در حال فعالیت است بازدید و توصیه‌های لازم به‌منظور تسریع در تکمیل و راه‌اندازی خط لوله یادشده ارائه شد.

شایان ذکر است، شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران متولی تولید و تأمین روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در فصل سرد است و این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدی گاز کشور حدود ۷۰ درصد از گاز کشور را تأمین می‌کند و در اختیار پالایشگاه‌های شرکت ملی گاز ایران برای تحویل به شبکه گاز سراسری قرار می‌دهد.

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *