loader image

نشست کارگروه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه آغاز شد

نشست کارگروه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه آغاز شد

نشست کارگروه‌های شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با حضور کارشناسان گروه‌های مختلف کاری برای بررسی ظرفیت‌های همکاری دوجانبه در روسیه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به روسیه، نشست کارگروه‌های نفت و گاز، بانکی و مالی، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات، تجارت و سرمایه‌گذاری، گروه‌های کسب‌وکار، علوم و آموزش و پرورش، انرژی، استاندارد، ورزش، گمرک، کشاورزی و صنعت صبح امروز (یکشنبه، هشتم آبان‌ماه) با حضور کارشناسان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایرانی و روس برای بررسی ظرفیت‌های توسعه روابط و تنظیم اسناد نهایی همکاری آغاز به‌کار کرد.

نشست‌ کارگروه‌های مختلف صبح و بعدازظهر امروز طی دو نوبت به‌منظور مذاکرات تنظیم متن پروتکل نهایی کمیسیون مشترک همکارهای اقتصادی ایران و روسیه ادامه خواهد داشت.

نشست معاونان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه پایان‌بخش برنامه‌های امروز نشست‌های دو طرف خواهد بود.

جمع‌بندی‌های نهایی برای تنظیم اسناد همکاری دوجانبه و نگارش متن نهایی پروتکل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فردا (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) با حضور کارشناسان و معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایرانی و روسی انجام خواهد شد.

جواد اوجی، وزیر نفت به‌عنوان رئیس کمیسیون دائمی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از طرف ایران به همراه هیئتی فردا (دوشنبه، نهم آبان‌ماه) برای حضور در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک و امضای پروتکل نهایی کمیسیون عازم روسیه می‌شود.

طبق توافق‌های دو طرف قرار است در جریان برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران – مسکو در روسیه، مذاکرات درباره نقشه راه همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی‌ ایران و فدراسیون روسیه و امضای سند یادشده انجام شود.

بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان و معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ایران در قالب هیئت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست کمیسیون اقتصادی ایران به ریاست جواد اوجی، وزیر نفت به روسیه سفر کرده‌اند، در همین حال طرف روس به ریاست الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه با بیش از ۱۵۰ نفر متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی در قالب گروه‌های کاری مختلف در این نشست شرکت کرده‌اند.

کد خبر 463465

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *