loader image

نفت‌خیز جنوب با دانشگاه شهید بهشتی و پارک علم و فناوری خوزستان قراردادهای پژوهشی امضا کرد

نفت‌خیز جنوب با دانشگاه شهید بهشتی و پارک علم و فناوری خوزستان قراردادهای پژوهشی امضا کرد

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ۲ قرارداد پژوهشی با جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی و پارک علم و فناوری استان خوزستان امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، این قرارداد همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری و به همت معاونت پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور مدیرعامل این شرکت، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان و نماینده دانشگاه شهید بهشتی امضا شد.

در این آیین، قرارداد پژوهشی بررسی علل ترش شدن نفت مخزن آسماری در میدان مارون، میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی تهران به مبلغ حدود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مبلغ ۱۲۴ هزار یورو، به مدت ۱۸ ماه به امضا رسید.

همچین قرارداد پژوهشی ساخت مدل پیش‌بینی مقدار اشباع آب مختص مخازن، کربناته ایران با استفاده از مدل هوش مصنوعی و داده‌های مغزه و چاه‌پیمانی مرسوم، میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با پارک علم و فناوری خوزستان به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال و به مدت ۱۸ ماه امضا شد.

مقابله با تحریم با اقدام‌های پژوهشی

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آیین امضای این قراردادهای پژوهشی با بیان اینکه تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن و رفع چالش‌های صنعت، توجه به اقدام‌های پژوهشی و فناوری است، اظهار کرد: با تمام توان از تمام فعالیت‌های پژوهشی حمایت می‌کنیم چراکه تنها راه مقابله با تحریم را توجه ویژه به پژوهش و فناوری می‌دانیم.

وی افزود: متأسفانه در بعضی از چالش‌های صنعت نفت، همت و عزم جدی در رفع مشکل وجود ندارد که باید این عزم و اراده در آن‌ها تقویت شود چراکه راهکار تمام مسائل در داخل است و می‌توان با عزم و اراده قوی، با اتکا به نیرو و توان و فکر داخلی، تمام چالش‌ها را رفع و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرد.

عزم جدی مدیریت صنعت نفت در حمایت از پژوهشگران

محمدراضی جلالی، رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان هم در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های مناطق نفت‌خیز جنوب در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این عزم جدی مدیریت صنعت نفت در حمایت از پژوهشگران، نشان از روزهای امیدبخش در صنعت نفت دارد چراکه می‌توان توسعه را با اعتماد به پژوهشگر داخلی شاهد بود.

وی افزود: استان خوزستان، با وجود صنایع بزرگ نفت و گاز، می‌تواند نقش مهمی در رشد و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان داخل استان داشته باشند و اگر صنایع استان، برای رفع مسائل خود، ابتدا به شرکت‌های دانش بنیان داخل استان توجه کنند و مسائل خود را ابتدا در داخل استان طرح کنند، شاهد افزایش بار علمی دانشگاه‌های استان خواهیم بود.

کد خبر 465997

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *