loader image

هشدار وزیر نفت به مشترکان پرمصرف گاز/ در حال برداشت حداکثری از میدان‌های مستقل گازی هستیم

هشدار وزیر نفت به مشترکان پرمصرف گاز/ در حال برداشت حداکثری از میدان‌های مستقل گازی هستیم

وزیر نفت با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور به مشترکان پرمصرف گاز خانگی هشدار داد: هر جا مصارف گاز خارج از الگو باشد، ابتدا اخطار می‌دهیم و در مرحله بعد گاز را قطع می‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جبهه هوای بسیار سردی را در پیش خواهیم داشت که بیشتر استان‌ها را هم در برگرفته است، اما با تدابیر وزارت نفت در حال تولید حداکثری از میدان‌های مستقل گازی هستیم، اما در پیک مصرف گاز قرار داریم.

وی افزود: از پیش از مردم خواستیم رعایت کنند و راه‌های استفاده بهینه مصرف گاز را اعلام کردیم که پوشیدن لباس گرم و کاهش یک درجه‌ای دما است.

وزیر نفت ادامه داد: بر اساس گزارش‌های هواشناسی، پیش‌بینی کرده بودیم جبهه هوای بسیار سرد سیبری را خواهیم داشت که آغاز شده و هم مناطق شمال شرق کشور و به‌تدریج کل کشور را شامل می‌شود، دمای حدود ۲۱ استان زیر صفر رفته است و یخبندان شدیدی داریم و حتی در استان‌هایی دمای هوا به منفی ۲۱ و ۲۲ درجه می‌رسد.

اوجی یادآور شد: با تدابیر انجام‌شده، وزارت نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت ایران حداکثر گاز را از میدان‌های مشترک، میدان‌های مستقل گازی و همه پالایشگاه‌های گازی تولید می‌کنند. تعمیرات اساسی همه خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار از پیش انجام شده بود و تدابیر خوبی در بحث عرضه و تولید گاز دیده بودیم.

وی گفت: هر یک درجه کاهش دما از طرف مشترکان خانگی ۲۵ میلیون مترمکعب در کاهش مصرف گاز تأثیر می‌گذارد.

وزیر نفت اعلام کرد: امروز در اوج مصرف گاز از پارس جنوبی و میدان‌های مستقل گازی قرار داریم و توزیع را مدیریت می‌کنیم. خط قرمز ما گاز خانگی است و به دستور رئیس جمهوری بحث گاز خانگی مردم اولویت‌های نخست وزارت نفت و شرکت ملی گاز است.

اوجی با بیان اینکه از قبل هم درباره مصرف بهینه گاز از مردم درخواست شده است، گفت‌: ما نزدیک ۲۶ میلیون مشترک گازی خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در کشور داریم.

وی درباره راه‌های بهینه مصرف کردن گاز اظهار کرد: پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم و کاهش یک درجه دما کمک‌کننده است.

وزیر نفت اعلام کرد: نزدیک به ۶۳۰ میلیون مترمکعب گاز معادل روزانه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه نفت در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف می‌شود.

کد خبر 467302

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *