loader image

وزیر نفت در پیامی روز ملی آتش‌نشانی را تبریک گفت

وزیر نفت در پیامی روز ملی آتش‌نشانی را تبریک گفت

وزیر نفت در پیامی با تبریک روز ملی آتش‌نشانی به تمامی آتش‌نشانان کشور تأکید کرد: تضمین تولید پایدار و تداوم عملیات ایمن در صنعت نفت، مستلزم مدیریت مخاطرات فرآیندی و نهادینه شدن اصل«پیشگیری قبل از وقوع» است.

به گزارش شانا، متن پیام جواد اوجی، وزیر نفت به مناسبت روز ملی آتش‌نشان به شرح زیر است:

«همکاران عزیز؛

صنعت نفت کشور در طول دوران دفاع مقدس، بارها هدف تهاجم دشمن قرار گرفته و آتش‌نشانان غیور این صنعت نیز در حفظ تأسیسات، جان فشانی کرده‌اند. از خود گذشتگی این عزیزان در حمله هوایی رژیم بعثی به تأسیسات پالایشگاه آبادان در هفتم مهر سال ۱۳۵۹، برگ زرین رشادت، ایثار و پایمردی ایشان در صیانت از سرمایه­‌های ملی و صنعت نفت کشور است.

به پاس بزرگداشت این روز، ضمن تشکر از آتش‌نشانان و فعالان عرصه ایمنی، فرصت را مغتنم شمرده و به جهت اهمیت ایمنی در صنعت نفت، نکات مهم ذیل را یادآور می‌شود:

۱. تضمین تولید پایدار و تداوم عملیات ایمن در صنعت نفت، مستلزم مدیریت مخاطرات فرآیندی و نهادینه شدن اصل«پیشگیری قبل از وقوع» است. در این خصوص، اعمال ضوابط و استانداردهای ایمنی در طراحی، ساخت و راه‌اندازی طرح‌­ها و همچنین تجهیز، نوسازی سامانه‌های ایمنی و آتش‌نشانی در تأسیسات در حال بهره‌برداری، ضروری است. در این راستا، اتکا به توان علمی کشور و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، مورد توجه قرار گیرد.

۲. اصل بر این است که کلیه فعالیت­‌های صنعت نفت، به‌صورت ایمن انجام شود. لذا شناخت کامل خطرات هر فعالیت و پیش‌بینی اقدام‌های کنترلی قبل از انجام آن همراه با انضباط و اجرای دقیق الزام‌های ایمنی در کلیه فرآیندهای سازمان به‌خصوص نظام بهره‌برداری، نگهداشت و تعمیرات، الزامی است.

۳. فرهنگ ایمنی حاکم بر سازمان، یک ارزش بنیادین و مؤلفه کلیدی در پیشگیری و کاهش حوادث است که مدیران و کارکنان در ایجاد و حفظ آن سهیم بوده و نقش مؤثری دارند. از این رو، ارتقاء فرهنگ و افزایش دانش و مهارت ایمنی کلیه کارکنان، مورد تأکید است.

در خاتمه ضمن تبریک روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی به همه همکاران عزیز؛ انتظار می‌رود مدیران و کارکنان محترم با برنامه‌ریزی، مشارکت و تعهد به الزام‌های ایمنی، در جهت تحقق عملی شعار «روز بدون حادثه» و صیانت صنعت نفت به‌عنوان سرمایه ملی کشور، تلاش کنند.»

کد خبر 462564

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *