loader image

پایداری شبکه گاز در شمال غرب و غرب کشور

پایداری شبکه گاز در شمال غرب و غرب کشور

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که در مناطق شمال غرب و غرب کشور هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گازی رخ نداده و شبکه کاملاً پایدار است.

به گزارش شانا، مسلم رحمانی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به ورود جبهه هوای بسیار سردی که طی ۱۰ روز اخیر بر پهنه کشور ایران حاکم شده‏، بیش از ۱۰ استان از استان‌های کشور میانگین دمای مرکز استان پایین‌تر از منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد را می‌گذرانند و‎‏‏‏‏ ۲۶ استان زیر صفر درجه هستند که این اتفاقی نادر در ۱۰ سال اخیر است.

وی افزود: ماندگاری این هوای سرد هم مزید بر علت شده و در تعدادی از استان‌ها، این اتفاق همراه با افزایش مصرف گاز بود که سبب شد در برخی از مناطق در سرشاخه‌های گازرسانی در شمال کشور و شمال شرق کشور با افت فشار گاز مواجه باشیم‏. با وجود این، با تمهیداتی که اندیشه شد و کمک و همراهی مردم ایران که به‌ویژه در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) اتفاق افتاد‏، ما دو روز پیش نزدیک به ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز مصرف داشتیم که روز پیش از آن تا ۲۸ میلیون مترمکعب شاهد کاهش مصرف بودیم‏.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با وجود این با مصرف زیاد در سرشاخه‌ها به‌ویژه در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران با افت فشار روبه‌رو بودیم‏. در شهرهای سرشاخه خطوط انتقال ما برخی از این مناطق که افت فشار داشتیم بعضی از محله‌های این شهرها قطعی گاز داشتند‏.

رحمانی گفت: اکنون با توجه به این بار مصرف زیادی که روی شبکه است‏، با همت همه همکاران در صنعت نفت، در بخش بالادست، خطوط انتقال و توزیع مشکلی در مرکز و شمال غرب ایران نیست و با وجود اینکه در غرب و شرق کشور دمای منفی ۲۸ درجه داشتیم، اما در غرب هیچ مشکلی از نظر گازرسانی نداریم.

وی تأکید کرد: در برخی از خبرها آمده بود که آذربایجان شرقی و چند شهر دچار مشکل شده و قطعی گاز اتفاق افتاده‏ است. بنده در اینجا تکذیب می‌کنم. ما به هیچ‌وجه در مناطق شمال غرب و غرب کشور افت فشار و قطعی گازی نداشتیم و شبکه کامل پایدار بوده است و گازرسانی به‌موقع انجام می‌شود و مردم این منطقه هیچ نگرانی از این موضوع نداشته باشند.

کد خبر 467408منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *