loader image

پویش «هر خانه یک اتاق گرم» با هدف مدیریت مصرف گاز تا ۲۰ بهمن ادامه می‌یابد

پویش «هر خانه یک اتاق گرم» با هدف مدیریت مصرف گاز تا ۲۰ بهمن ادامه می‌یابد

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران گفت: پویش هر خانه یک اتاق گرم در سراسر کشور با هدف افزایش مشارکت مردم در مدیریت مصرف و کمک به حفظ جریان پایدار گاز در مناطق شمالی و شرق کشور تا ۲۰ بهمن ادامه دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عباس اعظمی ضمن قدردانی از رفتار مسئولانه هموطنان در عمل به توصیه‌های شرکت ملی گاز ایران به‌منظور مدیریت بهینه مصرف در کشور اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها در شرکت ملی گاز ایران درباره شدت برودت هوا در کشور به‌ویژه از نیمه دوم دی‌ماه، برگزاری پویش سراسری (ملی) هر خانه یک اتاق گرم به‌عنوان یکی از اقدام‌های مدنظر این شرکت در راهبرد مقابله با موج سرمای ۱۴۰۱ در دستور کار بود.

وی درباره دلیل برگزاری این پویش در این مقطع زمانی افزود: موج سرمای شدید و پایدار در گستره وسیعی از شرق تا غرب کشور، بنابر گزارش‌ها، منجر به رسیدن دمای هوای ۲۰ استان به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده، ضمن آنکه هم‌زمان با این شرایط، قطع ناگهانی واردات گاز از ترکمنستان نیز افت فشار در شبکه و محدودیت جزیی و مقطعی در گازرسانی به مناطق شمالی و شرق کشور را رقم زده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران با اتکا به روحیه همدلی و همکاری مسئولانه هموطنان، این پویش با هدف مشارکت حداکثری مردم در مدیریت مصرف گاز و پیشگیری از افت فشار و قطع احتمالی جریان گاز در مناطق شمال و شمال‌شرق کشور راه‌اندازی شد.

اعظمی درباره چگونگی مشارکت در این پویش و بازه زمانی آن عنوان کرد: از آنجا که مطابق اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، هفته گذشته به‌عنوان نقطه آغاز موج جدید سرما عنوان شده، پویش سراسری هر خانه یک اتاق گرم از روز پنجشنبه (۲۰ دی‌ماه) به مدت یک ماه برگزار شده است. هم‌وطنان می‌توانند در این مدت با گرم نگه داشتن تنها یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی در اتاق‌های دیگر در این اقدام ملی مشارکت کرده تا مثل همیشه ثابت کنند در سختی‌ها با تقسیم مهربانی‌ها در کنار هم هستند.

وی با بیان اینکه پوشیدن لباس مناسب فصل زمستان به جای افزایش درجه حرارت محل سکونت نقشی بسزا در پایداری شبکه گاز کشور دارد، گفت: هم‌وطنان می‌توانند ضمن انجام این اقدام‌ها با ارسال نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه به سرشماره ۳۰۰۰۱۹۴ با عنوان شهروند مسئولیت‌پذیر در این پویش شرکت کنند و شرکت ملی گاز ایران در پایان دوره پویش به قید قرعه به تعدادی از مشارکت‌کنندگان جوایزی را اهدا خواهد کرد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران درباره اهمیت عملکرد مشترکان خانگی در مدیریت مصرف گاز کشور افزود: حفظ جریان گاز خانگی همواره اولویت شرکت ملی گاز ایران بوده و این شرکت ضمن برگزاری چند دور از نشست‌های مدیریت بحران و آمادگی برای تأمین پایدار سوخت زمستانی، پیش و در حین دوره سرد سال، تمهیدهای لازم را برای عبور از این دوره اندیشیده است.

اعظمی اظهار کرد: از آن‌جا که آمار گازرسانی در شهرها بالغ بر ۹۸ درصد و روستاها بیش از ۸۶ درصد است و بخش خانگی و تجاری همواره بیشترین میزان مصرف گاز تولیدی کشور را به خود اختصاص داده و در دوره سرد سال نیز سهم مصرف بخش خانگی و تجاری به حدود ۸۰ درصد می‌رسد، تأثیر کاهش مصرف از سوی هم‌وطنان در حفظ جریان پایدار گاز در کشور موضوعی انکارناشدنی است.

کد خبر 467577

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *