loader image

گاز مشترکان زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است

گاز مشترکان زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس بند (ک) تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۱، گاز مشترکان زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است، منابع لازم برای این امر و تحقق این بند قانونی از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف تأمین می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجید چگنی در این باره اظهار کرد: حدود ۹۳۵ هزار مشترک کمیته امداد از این بند قانونی استفاده می‌کنند، همچنین مددجویان سازمان بهزیستی نیز ۳۲۴ هزار مشترک هستند که در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار مشترک زیر پوشش این بند قانونی، گازشان رایگان است.

وی تأکید کرد: از کمیته امداد و سازمان بهزیستی درخواست کردیم مشترکان جامانده را به فهرست‌شان اضافه کنند و اگر افرادی زیر پوشش این دو نهاد مهم هستند و هنوز از قبض رایگان استفاده نمی‌کنند، معرفی شوند تا به فهرست اضافه شده و زیر پوشش قرار گیرند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه با پایداری هوای سرد در کشور، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است، افزود: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم با مصرف بهینه، این مقدار را کاهش دهند.

چگنی تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، استان تهران بالاترین مصرف گاز را داشته و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. امیدواریم مردم کمک کنند که این مقدار کاهش یابد تا در گازرسانی به دیگر بخش‌ها از جمله صنعت، با محدودیت‌ روبه‌رو نشویم.

کد خبر 466071

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *