loader image

گزیده‌های نفتی هفته

گزیده‌های نفتی هفته

اخبار مربوط به سفر وزیر نفت به ونزوئلا، آزمون استخدامی وزارت نفت، افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین، رشد ۱۵.۴ درصدی بخش نفت، کاهش هدررفت گاز در ایران با وجود تحریم‌ها و … را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

سفر وزیر نفت به کاراکاس: جواد اوجی روز پنجشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی در حوزه بالادست و پایین‌دست به ونزوئلا سفر کرد و مورد استقبال مقام‌های رسمی این کشور قرار گرفت.

او در این سفر برای توسعه فعالیت‌ها و تعریف زمینه‌های جدید همکاری با مقامات سیاسی و اقتصادی ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

توضیحاتی درباره آزمون استخدامی وزارت نفت: علی ستوده، مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت درباره شرایط این گروه از شرکت‌کنندگان توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که مطابق ضوابط و مقررات حاکم در صنعت نفت هرگونه جذب نیروی انسانی تنها بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی و با نگاه عدالت استخدامی است و تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی داخل صنعت نفت بدون فراخوان عمومی و برگزاری آزمون استخدامی کشوری مغایر با این رویکرد خواهد بود، بنابراین شرکت در آزمون استخدامی برای همه افراد واجد شرایط در سراسر کشور از جمله کارکنان پیمانکاری و قراردادی الزامی است.

افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲: علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآرده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا از افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین از ابتدای امسال خبر داد و گفت: عرضه نظام‌مند بنزین نیازمند استفاده مردم از کارت سوخت شخصی است.

او همچنین با اشاره به ملزم شدن وزارت نفت برای ساماندهی کارت‌های آزاد جایگاه‌داران تا پایان نیمه نخست امسال در قانون بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرد که با جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران، تغییری در مقدار سهمیه و روند عرضه بنزین به مردم اتفاق نخواهد افتاد، بلکه به همان مقداری که افراد با استفاده از کارت سوخت آزاد، سوختگیری می‌کردند، می‌توانند از طریق کارت سوخت شخصی خود سوختگیری کنند.

رشد ۱۵.۴ درصدی بخش نفت در سالی که گذشت: سیداحسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت این هفته اعلام کرد که براساس گزارش بانک مرکزی بخش نفت پارسال ۱۵.۴ درصد رشد اقتصادی داشته است و نرخ رشد اقتصادی پارسال بدون نفت در پاییز ۴.۵ درصد و با نفت ۵.۳ درصد بوده است که در این میان بخش نفت ۱۵.۴ درصد و بخش صنعت ۸.۴ درصد رشد داشتند.

دیگر خبرها: صادرات محصولات پتروشیمی با برند ایرانی، کاهش هدررفت گاز در ایران با وجود تحریم‌ها، عزم کارکنان پارس جنوبی برای تحقق «مهار تورم و رشد تولید»، فراخوان شناسایی و جذب سرمایه‌گذار تأمین خدمات شناوری مورد نیاز شرکت ملی نفت و بازدید از مراحل توسعه طرح‌های انرژی در منطقه غرب کارون از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

کد خبر 471087

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *