loader image

گزیده‌های نفتی هفته

گزیده‌های نفتی هفته

سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به اهواز برای بررسی تازه‌ترین تحولات در مناطق نفت‌خیز جنوب، برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، رونمایی از نسخه روزآمدشده کاتالیست صنعت نفت و دیگر اخبار صنعت نفت را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

نفت: جواد اوجی، وزیر نفت این هفته (سه‌شنبه، ۲۹ شهریورماه) با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به پرسش‌های اعضای این کمیسیون پاسخ داد. وزیر نفت در حاشیه این نشست اظهار کرد که در زمینه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ منابع مورد نیاز را تأمین می‌کنیم و به‌صورت کامل این آمادگی را داریم. وی با اشاره به اینکه با مدیریت مناسب صورت گرفته جای هیچ‌گونه نگرانی در زمینه تأمین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی وجود ندارد، گفت: حتماً باید ادوات، تراکتورها و موتورهای چاه‌های آب کشاورزی در سدف (سامانه دریافت فرآورده) ثبت‌نام کنند.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دوشنبه این هفته (۲۸ شهریورماه) در آیین گشایش نخستین کارخانه تولید پمپ‌های فرازآوری مصنوعی درون‌چاهی (ESP) که در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا داریم، تصریح کرد: اگر موفق شویم با این روش در بلندمدت یک درصد به‌ ضریب بازیافت بیفزاییم به ۸ میلیارد بشکه نفت قابل برداشت بیشتر می‌رسیم که اگر قیمت را ۸۰ دلار به ازای هر بشکه محاسبه کنیم بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار ثروت قابل‌توجه برای کشور ایجاد می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت همچنین روز چهارشنبه این هفته (۳۰ شهریورماه) در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با دیدن توانمندی شرکت‌های ایرانی در صنعت پتروشیمی به‌ویژه در تکمیل زنجیره ارزش افزوده گفت: صنعت پتروشیمی پارسال ۱۲.۵ میلیارد دلار به سامانه نیما تزریق کرده است و بر اساس آمارهای موجود در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و دلاری شاهد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی هستیم.

گاز: مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روز پنجشنبه (۳۱ شهریورماه) در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست و در آیین رونمایی از سند روزآمد شده کاتالیست صنعت نفت و امضای ۶ قرارداد، تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت‌های داخلی عنوان کرد: امروز با امضای این اسناد در صنعت پتروشیمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران ایرانی ثابت کردند که هیچ کاری در صنعت پتروشیمی نیست که ایرانیان نتوانند از عهده آن برآیند. امروز ما در صنعت پتروشیمی شاهد افتخارهایی تازه هستیم.

پتروشیمی: شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست روز چهارشنبه (۳۰ شهریورماه) با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد. مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی در دوره پیش از انقلاب ۱.۵ میلیون تن در سال بود که این ظرفیت هم‌اکنون با افزایش ۶۰ برابری به ۹۰ میلیون تن رسیده است. شاهمیرزایی همچنین در نشستی خبری در حاشیه این نمایشگاه که روز پنجشنبه (۳۱ شهریورماه) برگزار شد، عنوان کرد: امروز در حوزه‌های مختلفی همچون نانو و هوافضا و صنایع تکمیلی و تولید کاتالیست‌ها، جزو نخستین‌ها هستیم. کشورهای اروپایی و امریکا تلاش کردند کوچک‌ترین دانشی وارد کشور نشود، اما امروز به‌دنبال تسخیر فناوری‌های روزآمد پتروشیمی هستیم. تلاش ما این است که زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی را تکمیل کنیم و این‌گونه نباشد که برای قطعه و موادی صنایع مختلف معطل کشورهای خارجی بمانند.

دولت و مجلس: سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه (۳۰ شهریورماه) در نطق خود در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه ایران اسلامی با وجود تحریم و تهدید، امروز یک کشور قوی، ‌با دستاوردهای عظیم علمی و فنی و استقلال بی‌نظیر در سطح منطقه و جهان است، گفت: امروز ما در عین صادرات نفت و گاز، ‌شبکه گسترده‌ توزیع برق و گاز را در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم. رئیسی همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس (CBS) آمریکا اظهار کرد: ما امروز یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت و گاز هستیم، تحریم آمریکا باعث می‌شود نه خودشان نه اروپایی‌ها و نه کشورهای دیگر نتوانند از نفت و گاز ما استفاده کنند.

دیگر اخبار: پیام وزیر نفت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، قدردانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از نفت برای عمل به مسئولیت اجتماعی در خوزستان، صنعت نفت در صدر فهرست دستگاه‌ها و سازمان‌های پاسخگوی کشور، مشمولان بند «د» ایثارگری شرکت ملی نفت تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت می‌شوند، اعلام آماده‌باش شرکت انتقال گاز برای ورود به فصل سرما، نسخه روزآمد شده سند جامع کاتالیست صنعت نفت رونمایی شد، همگرایی و هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی تنها راه توسعه صنعت پتروشیمی است، ناتوانی اوپک‌پلاس در تحقق اهداف تولید نفت، وزارت نفت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد و … از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بود.

کد خبر 462344

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *