loader image

جایگاه ساختاری امور بانوان در برنامه هفتم توسعه ارتقا می‌یابد

جایگاه ساختاری امور بانوان در برنامه هفتم توسعه ارتقا می‌یابد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه ساختاری امور زنان در اداره‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باید ارتقا یابد و در این زمینه ستاد ملی زن و خانواده گام‌هایی را با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم در زمینه تعالی بانوان و خانواده برداشته است.

فاطمه قاسم پور در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار و در بازدید از غرفه وزارت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ‌با اشاره به حضور پررنگ بانوان درعرصه‌های تأثیرگذار ادوار مختلف انقلاب اسلامی و تأثیر مثبت فعالیت‌های آنان در زمینه پیشرفت‌های راهبردی کشور اظهار کرد: بانوان متخصص ایرانی هم در عرصه طراحی، هم اجرا نوآوری‌هایی داشته‌اند که در بحث خنثی‌سازی تحریم‌های صنعت نفت کشور نقشی بسزا دارد.

وی افزود: نوآوری‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه اعم از محصولات فناورانه و پژوهشی مانند سیستم تنظیم گازهای مشعل، همچنین دستگاه فلوکامپیوتر نمونه بارزی برای باور به وجود ظرفیت قابل‌توجه برای بی‌نیاز ساختن کشور از محصولات مشابه خارجی مورد استفاده در عرصه‌های صنعتی و غیرصنعتی کشور است. در شرایطی که ورود امکانات و تجهیزات به کشور با محدودیت مواجه است، می‌توان با اتکا به متخصصان توانمند داخلی و بومی‌سازی پژوهش‌محور این تکنولوژی‌ها، در احیای صنایع به‌ویژه صنعت نفت گام‌های راهبردی بسیاری برداشت.

رئیس فراکسیون زنان گفت: به‌طور کلی مجلس به مسئله دانش‌بنیان و محصولات بومی دانش‌بنیان نگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» ازسوی مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اشتغال‌زایی دانش‌بنیان، مجلس هم با توجه به منطق اقتصادی کشور نگاهی ویژه به حمایت از این زمینه داشته است و طرح‌های حمایتی ویژه‌ای را در حال طراحی دارد.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه برای اقتصاد درون‌زا باید به سمت دانش ‌ثروت‌آفرین حرکت کنیم و حوزه دانش‌بنیان بالقوه و بالفعل ظرفیت زیادی در خود دارد، بیان کرد: با توجه به رویکردی متفاوتی که انقلاب اسلامی ایران در حوزه آموزش و تعالی بانوان ایرانی در ادوار مختلف چنددهه اخیر داشته، می‌توان از ورود بانوان به عرصه تحصیلات تکمیلی و فعالیت و حضور آنان در عرصه‌های راهبردی کشور نام برد و ما آثار آن را با دستاوردهای پرشمار این عزیزان در حوزه دانش‌بنیان ‌صنعتی و غیرصنعتی سطوح مختلف شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ما در مجلس حامی این فضا هستیم و به‌طور ویژه از بانوان ایرانی حمایت خواهیم کرد زیرا جایگاه ساختاری امور زنان در اداره‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باید ارتقا یابد و در این زمینه ستاد ملی زن و خانواده گام‌هایی را با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم در زمینه تعالی بانوان و خانواده برداشته است. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این گام‌ها تکمیل شود و نتایج مثبت آن را در مجموعه‌های مختلف کشور شاهد باشیم.

نماینده تهران در مجلس در پایان تصریح کرد: در دیدار گروه‌های مختلف بانوان با مقام معظم رهبری، ایشان به صراحت فرمودند در رده‌های مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید از توان بانوان متخصص و متعهد ایرانی استفاده کرد، از این رو لازم است بیش از پیش زمینه حضور بانوان در مناصب تصمیم‌گیر تسهیل شود.

کد خبر 467672

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *