loader image

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۷ سند همکاری برای توسعه دانش‌بنیان‌ها امضا کرد

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۷ سند همکاری برای توسعه دانش‌بنیان‌ها امضا کرد

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌منظور مقابله با شرایط تحریم و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی هفت تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۵۸ میلیون دلار و شرکت‌های داخلی در حاشیه نمایشگاه ایران‌پلاست امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ شهریورماه) در حاشیه سومین روز از برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایرا پلاست، تفاهم‌نامه همکاری ایجاد پارک کُلر با شرکت پتروکاسپین سپهر به‌منظور مقابله با شرایط تحریم، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی را با ظرفیت تولید سالانه ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ تن امضا کرد. محل اجرای این طرح سایت سه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و ارزش آن ۱۸ میلیون دلار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

تفاهم‌نامه تولید پلی‌اتیلن ترفتالات از ضایعات PET گرید بطری در سایت یک به ارزش ۱۰ میلیون دلار و ۶۰۰ میلیارد دلار با ظرفیت تولید سالانه ۸ هزار تن با شرکت فن تدبیر آویژه امضا شد. از جمله اهداف امضای این تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری‌های زیست محیطی و سلامت‌محور و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی است.

طرح احداث مجتمع بازیافت پسماند و پساب با شرکت پزشک افزار پهناب کاسپین در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ارزش ۲۶۷ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن از دیگر تفاهم‌نامه‌های امضا شده بود. از جمله اهداف امضای این تفاهم‌نامه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی اعلام شده است.

برای نخستین بار در منطقه جنوب تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری با شرکت تحلیل‌گران علوم سگال در سایت یک با ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال امضا شد.

تفاهم‌نامه تولید مواد حد واسطه، مواد مؤثره و اقلام بسته‌بندی دارویی به ارزش ۱۰ میلیون دلار و ۴ هزار میلیارد ریال با سندیکای دارویی امضا شد. خودکفایی صنعت دارویی و گسترش صادرات اقلام دارویی از جمله اهداف امضای این سند همکاری است.

تفاهم‌نامه استحصال بنزن و تولوئن از DPG با شرکت صدرا شیمی خوزستان به ارزش ۲۰ میلیون دلار و ۲۲ هزار میلیارد ریال با ظرفیت سالانه ۹۰ هزار تن با هدف تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با منطقه آزاد اروند نیز به‌منظور احداث طرح‌های پتروشیمی در این مراسم امضا شد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست که از روز یکشنبه (ششم شهریورماه) با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد، به‌مدت چهار روز دایر است.

کد خبر 630376

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *