loader image

۸ تجهیز پرکاربرد آزمایشگاهی ابزار دقیق در شرکت ملی حفاری تعمیر و کالیبره شد

۸ تجهیز پرکاربرد آزمایشگاهی ابزار دقیق در شرکت ملی حفاری تعمیر و کالیبره شد

تعمیر و کالیبره‌ کردن هشت تجهیز پرکاربرد آزمایشگاهی توسط یکی از متخصصان مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درون‌سازمانی انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مصطفی مزرعه‌فرد، آزمایشگر مدیریت سیالات این شرکت گفت: با توجه به تخصصی و کاربردی بودن تعدادی از تجهیزهای آزمایشگاهی مرتبط با سیال حفاری برای تعیین اندازه‌گیری وزن و PH و پرهزینه بودن تعمیر، بازسازی و کالیبره‌کردن آنها، مکانی تحت عنوان آزمایشگاه و بازسازی تجهیزات سیالات در حوزه این مدیریت ایجاد شد.

وی دستگاه ویجی‌متر (viscometer)، دستگاه سنجش مقاومت الکتریکی سیال (stabily tester)، ترازوی سیال (mud balance)، ترازوی دیجیتال (Digital balance)، دستگاه عصاره‌گیری سیال تحت فشار و دمای بالا (HPHT)، پی‌اچ‌متر (PH meter)، میکسر آزمایشگاهی (Laborutary mixer) و کوره الکتریکی (Retort kit) را از جمله این تجهیزها برشمرد که در حین عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز و گردش سیال حفاری در چاه، برای کنترل و اندازه‌گیری خواص سیال حفاری کاربرد دارند.

این آزمایشگر مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه از دیگر کاربردهای تجهیزهای پیش‌گفته می‌توان به عصاره‌گیری از سیال حفاری، تعیین PH سیالات معمولی و پایه روغنی، گرفتن وزن سیال روی مخازن و… اشاره کرد، افزود: سیال حفاری مخلوطی از ترکیب‌های شیمیایی و طبیعی است که برای روان‌سازی و خنک‌کردن مته حفاری، پاک‌سازی چاه، کنترل فشار چاه و بهبود عملکرد ابزار درون‌چاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

مزرعه‌فرد اظهار کرد: حداکثر زمان تعمیر و کالیبره کردن این تجهیزات در شرکت طی سه روز تا یک هفته محقق شد که افزون بر مزیت کاهش هزینه‌ها و زمان توقف تجهیز نسبت به برون‌سپاری، این اقدام سهم بسزایی در پشتیبانی از عملیات حفاری داشته است.

کد خبر 630411

منبع خبر از سایت شانا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *