loader image

استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای نقش‌آفرینی زنان در شرکت ملی نفت

استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای نقش‌آفرینی زنان در شرکت ملی نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: ضروری است با بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی و توجه به اصل خانواده‌محوری، فرصت نقش‌آفرینی بهتر برای بانوان فراهم کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر روز سه‌شنبه (۲۰ دی‌ماه) در آیین گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و تکریم مقام مادر که به همت امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، حضرت فاطمه زهرا (س) را مبدأ خلقت و هستی خواند و گفت: اگر قرار است به تکامل و به انسانیت مطلوب و ایده‌آل برسیم الگوی ما باید فاطمه زهرا (س) باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی حضرت زهرا (س) در بخش‌های علمی، تربیتی و در بُعد سیاسی گفت: این بانوی اسلام در راه دفاع از حریم ولایت هم اموال و هم جانشان را بخشیدند و هدیه کردند.

معاون وزیر نفت در وصف مقام شامخ زن در زندگی و اجتماع اظهار کرد: مادر بودن از وظایف بانوان و مهم‌ترین وظیفه آنهاست، اینکه در کشورهای غربی نقش زن در کانون خانواده کم‌رنگ شده به‌علت دور شدن آنها از انجام وظایف اصلی خود است.

خجسته‌مهر با تأکید بر ضرورت حفظ نقش بانوان در کانون خانواده و اجتماع مطابق با احکام و فرامین الهی اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران باید خانواده‌محور باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت و مأموریت کاری شرکت ملی نفت ایران و سختی کار در مناطق عملیاتی خشکی و دریا، بخش زیادی از کارکنان شرکت در بخش‌های بالادستی و عملیاتی و در شرایط اقماری مشغول به کار و گاهی در ماه تنها ۱۵ روز در کنار خانواده هستند که این حضور نداشتن به‌مرور زمان آثار و تبعات مختلفی بر خانواده دارد، از این رو ما در شرکت ملی نفت ایران و صنعت نفت در حال برنامه‌ریزی برای کاهش این معضلات هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خانواده‌محوری در نفت را از موضوع‌های اساسی و مهم برشمرد و گفت: البته این امر به برنامه‌ریزی و بسترسازی نیاز دارد، اما به‌نوبه خود برای حفظ جایگاه زنان در مجموعه شرکت ملی نفت ایران و فراهم‌سازی بسترهای رشد و تعالی بانوان تلاش می‌کنیم.

خجسته‌مهر تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۱۰ درصد کارکنان شرکت ملی نفت ایران را بانوان شامل می‌شوند که در سمت‌های سازمانی مختلف و در رده‌های کارشناسی و مدیریتی بسیار توانمند و اثر بخش عمل کرده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت متناسب‌سازی توزیع سمت‌های سازمانی اظهار کرد: اینکه بدانیم با حفظ شأن و منزلت بانوان در چه جایگاه و سمتی از توان‌مندی آنها بهره‌مند شویم، بسیار مهم است.

آیین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر پیش از ظهر روز سه‌شنبه (۲۰ دی‌ماه) با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی و زینب قیصری، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و مدیران ارشد نفت در تالار سوره حوزه هنری به میزبانی امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

کد خبر 467310

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *