loader image

استمرار گازرسانی و پایداری شبکه گاز پس از وقوع زلزله در خوی

استمرار گازرسانی و پایداری شبکه گاز پس از وقوع زلزله در خوی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌ غربی از استمرار گازرسانی و پایداری شبکه گاز پس از وقوع زلزله در شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی گفت: براساس آخرین بررسی‌ها، پس از زلزله‌ ۵.۹ ریشتری خوی، ۱۵۰ قطعی گاز و ۷ مورد تخریب علمک داشتیم که گازپنج مورد از علمک‌های تخریب‌شده، ترمیم و سه مورد نیز به کل قطع شده است.

وی با بیان اینکه با وجود شدید بودن زلزله، خوشبختانه تأسیسات زیرساختی گاز آسیب ندیدند، افزود: گروه‌های نشت‌یابی ما شبکه‌های موجود را از نظر نشتی بررسی کردند تا در صورت نشت در شبکه‌ها، فوری آنها را رفع کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه نیروهای امداد گاز در خوی در حالت آماده‌باش هستند، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، اکیپ‌های امدادی از شهرستان‌های ارومیه، مرند، سلماس، چایپاره، ماکو و چالدران در خوی مستقر شده‌اند تا در صورت لزوم، عملیات امدادی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

شیخی در پایان با تأکید بر اینکه در پی وقوع این زلزله، احتمال جابه‌جایی در اتصالات لوله‌بخاری‌ها یا جابه‌جایی کلاهک دودکش وسایل گازسوز وجود دارد، بیان کرد: ضروری است مشترکان گاز از اتصال لوله‌ بخاری و آبگرمکن و دیگر تجهیزات همچنین جابه‌جا نشدن کلاهک دودکش اطمینان یابند.

کد خبر 468165

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *