loader image

افزایش ۳ درصدی مصرف گاز در یک روز

افزایش ۳ درصدی مصرف گاز در یک روز

رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز روز شنبه (یکم بهمن‌ماه) ۶۲۲ میلیون مترمکعب بود که این مقدار از مصرف در روز یکشنبه (دوم بهمن‌ماه) به ۶۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت، بدان معنا که ۳ درصد افزایش مصرف گاز داشتیم.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا کوشکی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام شده تا پایان هفته روند افزایش مصرف گاز را داریم و مصرف گاز به ۶۷۰ تا ۶۸۰ میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی هم می‌رسد.

وی افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی جزو چهار استان پرمصرف گاز هستند و مقدار مصرف این چهار استان تقریباً ۴۰ درصد از مصرف خانگی کشور است.

رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها، در روزهای آینده شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز هستیم و از هموطنان می‌خواهیم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم پایداری شبکه گاز را حفظ کنیم.

کوشکی درباره راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: با پوشیدن لباس مناسب در منزل، خاموش کردن دستگاه‌های گرمایشی هنگام ترک منزل و اینکه فضای گرمایشی منزل را محدود کنند می‌توان مصرف گاز را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

کد خبر 467681منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *