loader image

تأمین تجهیزات و اداره صنعت نفت از سوی شرکت‌های داخلی

تأمین تجهیزات و اداره صنعت نفت از سوی شرکت‌های داخلی

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه ۱۵ سال پیش در نمایشگاه بین‌المللی نفت بیشتر شرکت‌های موجود خارجی بودند، گفت: در دوره اخیر این نمایشگاه شاهد حضور بیش از ۲ هزار شرکت داخلی و تعدادی انگشت‌شمار خارجی بودیم، از این رو تجهیزات صنعت نفت چند سال است که از سوی همین شرکت‌های داخلی و تحت شدیدترین تحریم‌ها تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمداسماعیل کفایتی صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) در نشست اطلاع‌رسانی کنفرانس مدیریت دانش‌بنیان (پتروتک) در صنعت نفت در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه کنفرانس مدیریت دانش‌بنیان یک کنفرانس متفاوت و مهم است، گفت: برای نخستین بار در صنعت نفت شاهد برگزاری رویدادی هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان و عملیاتی می‌توانند در فضایی مناسب کلیات و جزئیات چالش‌ها و فرصت‌های کار خود را به یکدیگر بازگو کنند.

وی پروژه احیای چاه‌های نفتی در صنعت نفت کشور را حاصل خرد جمعی دانست و گفت: امیدواریم این پروژه بتواند به‌عنوان یک الگو در کنفرانس مدیریت دانش‌بنیان (پتروتک) مطرح شود. شرکت‌های دانش‌بنیان نخستین بار در تاریخ صنعت نفت با در اختیار گرفتن یک چاه نفتی برای احیای آن نقش‌آفرینی خواهند کرد.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با تکذیب خبر واگذاری چاه‌های کم‌بازده نفتی به شرکت‌های روس و چینی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی این چاه‌ها را احیا کنند و به هیچ عنوان شرکت خارجی برای این کار در نظر گرفته نشده است.

کفایتی با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های صنعت نفت از توانمندی‌های موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر ندارند، افزود: برگزاری کنفرانس مدیریت دانش‌بنیان و امثال این مراسم‌ها می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به صنعت نفت کند.

وی اظهار کرد: ۱۵ سال پیش در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت غالب شرکت‌های موجود در این نمایشگاه خارجی بودند، اما در دوره اخیر شاهد حضور بیش از ۲ هزار شرکت داخلی در این نمایشگاه بودیم و تعداد شرکت‌های خارجی در آن انگشت‌شمار بودند. صنعت نفت چند سال است که از سوی شرکت‌های داخلی و تحت شدیدترین تحریم‌ها به‌خوبی اداره می‌شود.

به گزارش شانا، نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت با رویکرد چالش‌ها و فرصت‌ها ۲۲ تا ۲۴ آذرماه امسال در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

این رویداد با هدف جهت‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت نیازهای صنعت نفت، آشنایی با دانش و فناوری روز این حوزه، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و بررسی روش‌های تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و… برگزار می‌شود.

مدیریت نوآوری و توسعه محصولات جدید مورد نیاز صنعت نفت، آموزش در حوزه مدیریت فناوری مرتبط با صنعت نفت، چالش‌ها و فرصت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس، شیوه‌های همکاری مناطق آزاد برای شرکت‌های دانش بنیان برای انتقال مهارت به صنعت نفت و… از جمله محورهای نخستین کنفرانس مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت است.

کد خبر 464802

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *