loader image

توان عملیاتی پایانه‌های نفتی ایران با تعمیرات اساسی افزایش می‌یابد

توان عملیاتی پایانه‌های نفتی ایران با تعمیرات اساسی افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی از تعمیرات پیشگیرانه، موردی و کلی تجهیزات، ماشین‌آلات و تأسیسات ناحیه خارک با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: توان عملیاتی شرکت در صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی با تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله‌ها و تأسیسات افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز بیان کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به مسئولیت خود در زمینه ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و نقش مهم در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌های خود در زمینه روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی برای افزایش تولید و صادرات نفت خام را همسو با سیاست‌های صنعت نفت در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به‌موقع است، افزود: با توجه به جامعیت موضوع و مشارکت مسائل مالی، بازرسی فنی، تدارکات کالا، منابع انسانی و… موضوع با عنوان مدیریت دارایی‌های فیزیکی مطرح شده است که عملیات تعمیرات و نوسازی اسکله‌های صادراتی و تأسیسات حیاتی شرکت را می‌توان به‌عنوان یکی از دارایی‌های راهبردی در این حوزه برشمرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در این زمینه پروژه تعمیرات پیشگیرانه، موردی و کلی تجهیزات، ماشین‌آلات و تأسیسات ناحیه خارک با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که عملیات اجرایی آن از سوی پیمانکار شروع شده و در سه بخش مکانیک، برق و ابزار دقیق است.

اسدروز گفت: تعمیرات پیشگیرانه هنگامی که تجهیزات هنوز در حال کار کردن هستند انجام می‌شود نه پس از خرابی آنها، در نتیجه هدف آن جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی است، به‌ عبارت دیگر تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یعنی رفع مشکلات کوچک پیش از اینکه بزرگ شوند.

کد خبر 466634

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *