loader image

تولیدکنندگان گاز طبیعی آماده افزایش قیمت ها

منبع: oilprice

نوشته: TSVETANA PARASKOVA

 

*تولیدکنندگان گاز طبیعی ایالات متحده در واکنش به قیمت های پایین چند ساله، تولید خود را کاهش می دهند.

*برخی از تولیدکنندگان در حال ذخیره سازی موجودی چاه های آماده برای شروع پمپاژ پس از افزایش قیمت هستند.

*تولیدکنندگان نسبت به چشم انداز بلندمدت گاز به عنوان سوخت هم در آمریکا و هم در جهان خوش بین هستند.

 

تولیدکنندگان گاز طبیعی ایالات متحده در واکنش به قیمت های پایین چند ساله، تولید خود را کاهش می دهند. اما آنها همچنین به فراتر از رکود فعلی نگاه می کنند و آماده  می شوند تا با عملکرد انعطاف پذیر موجودی چاه های خود، خروجی بیشتری را افزایش دهند.

یکی از مدیران یک شرکت اکتشاف و تولید در اظهار نظر در نظرسنجی انرژی فدرال رزرو دالاس که این هفته منتشر شد، گفت: “گاز طبیعی در حال حاضر قیمتی معادل یا کمتر از هزینه تولید دارد.”

آمریکا زمستان 2023 هوای معتدل تری را تجربه کرد و همین امر باعث شد تقاضای گاز کاهش پیدا کرده و تولید با رکورد بالاتر از حد متوسط ​​ذخایر گاز طبیعی در پایان زمستان 2023 مواجه شود، که از لحاظ تاریخی بی سابقه بود.

بر اساس آخرین داده های EIA، ذخایر گاز طبیعی فعال در هفته منتهی به 22 مارس 41 درصد بیشتر از میانگین پنج ساله و 23 درصد بیشتر از سال گذشته در این زمان بود.

عرضه بیش از حد و قیمت پایین بسیاری از تولیدکنندگان را بر آن داشته تا شروع به کاهش تولید کنند. اما برخی نیز در حال انبار کردن موجودی چاه‌هایی هستند که آماده شروع پمپاژ هستند تا به محض افزایش قیمت‌ها در خط تولید قرارشان دهند. تولیدکنندگان انتظار دارند که قیمت گاز طبیعی در سال آینده با توجه به رشد تقاضا برای صادرات LNG و کارخانه های جدید صادرات LNG که قرار است در سال 2025 شروع به کار کنند، بهبود یابد.

جاش ویتس، معاون اجرایی و مدیر عملیاتی Chesapeake Energy، در کنفرانس و نمایشگاه هارت انرژی DUG GAS+ 2024 در لوئیزیانا به حضار گفت: «همه ما در تجارت گاز طبیعی در حال حاضر تا جایی که می توانیم پول می گیریم».

اما Chesapeake Energy که قرار است پس از ادغام برنامه ریزی شده با Southwestern Energy به بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی ایالات متحده تبدیل شود، همچنین تولید حدود 80 حلقه چاه در سال جاری را به تعویق انداخته است که به آن تا 1.0 میلیارد مکعب در روز از ظرفیت تولیدی در دسترس از نوبت معوق در این کشور می دهد.

ویتس در کنفرانسی که بلومبرگ منتشر کرد، گفت: «طرز فکری که من دوست دارم این است که از مخزن به عنوان انبار استفاده کنیم».

« در این صورت زمانی که بازار می گوید، ” من به بنزین بیشتری نیاز دارم”، ما در موقعیتی خواهیم بود که به سرعت آن را بازیابی کنیم تا به نیازهای مصرف کنندگان کمک کنیم».

شرکت چساپیک انرژی، در انتشار درآمدهای سه ماهه چهارم 2023 در ماه فوریه، اعلام کرد که ظرفیت تولیدی برای همسویی با تقاضای مصرف کننده ایجاد می کند. تا پایان سال، این شرکت قصد دارد حدود 35 حلقه چاه حفر شده اما ناتمام (DUC) و حدود 80 TIL را به تعویق بیندازد. چساپیک خاطرنشان کرد که یک رویکرد سنجیده برای فعال سازی تولید، پاسخگوی تقاضای بازار خواهد بود.

سایر شرکت های حفاری گاز طبیعی ایالات متحده، از جمله شرکت بزرگ تولیدکننده فعلی EQT، نیز در واکنش به قیمت های داخلی پایین، تولید خود را کاهش داده اند.

یکی از مدیران یکی از شرکت‌های E&P در اظهارنظری به Dallas Energy Survey گفت: «قیمت‌های پایینی که اکنون تجربه می‌کنیم باعث می‌شود گاز خود را خشک نگه داریم».

ارین فاکنر در Enverus این هفته نوشت: «در حالی که شرکت‌ها مطمئناً از جریان نقدی محافظت می‌کنند، همه آنها می‌خواهند برای خدمات رسانی به موج بعدی پروژه‌های LNG که در سال 2025 آنلاین می‌شوند، آماده باشند».

علیرغم قیمت پایین چند ساله گاز طبیعی در ایالات متحده، تولیدکنندگان داخلی همچنان نسبت به چشم انداز بلندمدت گاز به عنوان سوخت، چه در آمریکا و چه در خارج از کشور خوشبین هستند.

معاملات اخیر برای عرضه LNG و توسعه میان‌جریان به دیدگاه خوش‌بینانه در صنعت در مورد تقاضای جهانی گاز و نقشی که ایالات متحده می‌تواند در تامین تقاضای مذکور ایفا کند، علیرغم توقف بررسی‌های مجوز LNG، اشاره دارد.

به عنوان مثال، Chesapeake در ماه فوریه اولین قراردادهای خرید و فروش LNG خود را برای خرید سالانه 0.5 میلیون تن LNG از Delfin LNG با قیمت مرتبط با Henry Hub با تاریخ شروع قرارداد هدفمند در سال 2028 امضا کرد. Chesapeake سپس LNG را تحویل خواهد داد. به تاجر کالا Gunvor بر اساس FOB با قیمت فروش مرتبط با نشانگر ژاپن (JKM) برای یک دوره 20 ساله.

غول خط لوله انبریج این هفته سرمایه گذاری مشترکی را برای ساخت و راه اندازی خطوط لوله گاز طبیعی که تامین گاز را از پرمین به ساحل خلیج آمریکا متصل می کند برای بهره برداری از تقاضای رو به رشد صادرات LNG اعلام کرد.

به گفته مدیرانی که در نظرسنجی انرژی فدرال رزرو دالاس شرکت کردند، قیمت گاز طبیعی خط لوله Henry Hub  قرار است تا پایان سال 2024 افزایش یابد و همچنان در میان مدت افزایش یابد.

شرکت کنندگان در نظرسنجی انتظار دارند قیمت گاز طبیعی Henry Hub در پایان سال 2.59 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (MMBtu) باشد. مدیران اجرایی قیمت هاب را 3.18 دلار به ازای هر MMBtu دو سال بعد و 3.94 دلار به ازای هر MMBtu پنج سال بعد می بینند.

 

_ هنری هاب یک مرکز توزیع در سامانه خط لوله گاز طبیعی در ایراث، لوئیزیانا است که متعلق به ال‌ال‌سی خط لوله سبین، یک شرکت تابعه اِنلینگ میداِستریم پارتنر ال‌پی است که دارایی را از شرکت شورون در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد.[۱] به دلیل اهمیت آن، نام خود را به نقطه قیمت گذاری قراردادهای آتی گاز طبیعی که در بورس کالای نیویورک (NYMEX) و پایاپای‌های فرابورس معامله‌شده در بورس بین‌قاره‌ای (ICE) معامله می‌شود، می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *