loader image

خطوط لوله صادراتی دومین شرکت تولیدکننده نفت کشور ایمن‌سازی شد

خطوط لوله صادراتی دومین شرکت تولیدکننده نفت کشور ایمن‌سازی شد

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از ایمن‌سازی خطوط لوله نفت صادراتی این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، علیرضا سلیمانی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت اصلی تابع مناطق نفت‌خیز جنوب و دومین تولیدکننده نفت در کشور است، گفت: ایمن‌سازی خطوط لوله صنعت نفت و گاز از اولویت‌های این شرکت است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان و گستردگی خطوط لوله نفت و گاز در مناطق سخت‌گذر و ایمن‌سازی این خطوط نیاز به کاری جهادی دارد که خوشبختانه کارکنان نفت گچساران در تمامی عملیات‌ها موفق بوده‌اند.

رئیس اداره نگهداری و خطوط لوله نفت گچساران تصریح کرد: یکی از نقاط خطرآفرین و حساس منطقه‌ای بنام دره مرگ است که پروژه ایمن‌سازی خطوط لوله انتقال ۱۶ و ۶ اینچ از واحد بهره‌برداری بی‌بی حکیمه یک به گوره به طول ۳۴ کیلومتر در حال انجام است.

سلیمانی اظهار کرد: ۱۸ کیلومتر از این خطوط در دره مرگ واقع شده است و از آنجا که دره مرگ به‌دلیل سیلاب‌های ناگهانی یکی از خطرناک‌ترین مناطق محسوب می‌شود، پروژه ایمن‌سازی این خطوط در حال انجام است، همچنین ایمن‌سازی خط لوله ۲۴ اینج از واحد بهره‌برداری گچساران ۳ تا ۳۲ مایل پس از تمیزکاری و توپکرانی انجام شده و مراحل پیش‌راه‌اندازی آن در حال پیگیری است.

کد خبر 466829

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *