loader image

رکوردشکنی تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع/ افت مصرف نفت‌کوره در پاییز برای کاهش آلودگی هوا

رکوردشکنی تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع/ افت مصرف نفت‌کوره در پاییز برای کاهش آلودگی هوا

رکورد تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی در پاییز ۱۴۰۱ جابه‌جا شد، به‌طوری که با وجود افزایش ۱۰ درصدی مصرف سوخت معادل نیروگاه‌ها، مصرف نفت‌کوره در پاییز ۱۴۰۱، ۲۸ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش شانا، رکورد تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده (فولاد، سیمان و پتروشیمی) در پاییز ۱۴۰۱ شکست که در نتیجه آن، هم فعالیت این صنایع به‌صورت پایدار استمرار داشته و هم سوخت مایع کمتری مصرف شده و در نتیجه آلایندگی کمتری منتشر شده است.

براساس این گزارش، به‌صورت میانگین روزانه ۲۳۶ میلیون مترمکعب گاز در پاییز ۱۴۰۱ (ابتدای مهر تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱)، به نیروگاه‌ها تحویل شده که ۱۳ درصد بیشتر از گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در بازه مشابه پارسال است.

افزون‌بر این، با وجود افزایش ۱۰ درصدی مصرف سوخت معادل نیروگاه‌ها، مصرف نفت‌کوره در پاییز ۱۴۰۱، ۲۸ درصد نسبت به بازه مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است. به این ترتیب سهم سوخت مایع از سبد سوخت نیروگاهی از ۱۰ درصد در بازه ابتدای مهرماه تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ به ۷.۵ درصد در بازه ابتدای مهرماه تا ۱۵ آبان سال ۱۴۰۱ رسیده است.

لازم به تأکید است در پاییز ۱۴۰۱ (ابتدای مهرماه تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱) نسبت به بازه مشابه پارسال، قریب ۱۵ میلیون مترمکعب در روز گاز بیشتری به صنایع عمده شامل فولاد، سیمان، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها تحویل شده که نشانه افزایش ۱۱ درصدی تحویل گاز به این صنایع و بالاخص افزایش ۳۴ درصدی تحویل گاز به صنعت فولاد در بازه زمانی یادشده است.

کد خبر 464050منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *