loader image

رکورد «صرفه‌جویی» مصرف گاز کشور در خراسان رضوی شکست

رکورد «صرفه‌جویی» مصرف گاز کشور در خراسان رضوی شکست

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت مردم در پویش «هر خانه یک اتاق گرم»، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در حالی‌ که با کاهش ۷ درجه‌ای دمای هوا روبه‌رو بودیم، مصرف گاز استان از ۶۱ میلیون مترمکعب در روز ۲۱ دی‌ماه به ۵۷ میلیون مترمکعب در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن افتخاری با بیان اینکه مقدار گاز صرفه‌جویی‌شده با همراهی مردم در سردترین شب سال معادل گاز مورد نیاز ۳۰۰ هزار خانوار است، افزود: مطابق شاخص‌های مصرف انرژی، کاهش ۷ درجه‌ای دما باید سبب افزایش مصرف گاز شود، اما با مشارکت مردم در پویش «هر خانه یک اتاق گرم» صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف گاز استان انجام شد.

وی از قطع سوآپ گاز ترکمنستان به ایران به‌دلیل گستردگی شدید سرما در منطقه خبر داد و گفت: در این شرایط، راهکار فوری، صرفه‌جویی بخش خانگی در مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت فعالانه و مسئولانه مردم مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی در پویش هر خانه یک اتاق گرم تأکید کرد: خاموش کردن یک بخاری اضافی در منزل و گرم کردن فقط یک محل در خانه پایداری شبکه گازرسانی استان را به‌صورت کامل تضمین می‌کند.

افتخاری با بیان اینکه شهر مشهد یک ملیون و ۴۰۰ هزار مشترک گاز دارد، تصریح کرد: نقش همراهی مردم مشهد در پایداری شبکه گازرسانی مهم و حیاتی است.

کد خبر 467411

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *