loader image

شرکت ملی گاز ایران برای مقابله با فساد کمر همت بست

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا ملکی در نشست با مدیرعامل و رؤسای واحد شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه افزایش رضایتمندی آحاد مختلف مردم با عملکرد مطلوب مسئولان محقق می‌شود، گفت: عملکرد مسئولان از طریق پاسخگویی، گزارش‌دهی، آموزش و تبیین شاخص‌های بازرسی سبب می‌شود اعتماد آسیب‌دیده مردم بازسازی شود و این موضوع مهم در دستور کار مجموعه شرکت ملی گاز ایران است.

وی با اشاره به اینکه اصول دوازده‌گانه پیشگیری و مبارزه با فساد که از سوی رئیس‌جمهوری به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، زبان مشترک امور بازرسی و شرکت‌های تابع ‌است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شرکت ملی گاز شناسایی زمینه‌های فسادزا، اصلاح و مبارزه با فساد است و مدیران شرکت‌های تابع هم باید همسو با این موضوع تلاش خود را دوچندان کنند تا زمینه‌های بروز فساد در نظام اداری به‌طور کامل برطرف شود، زیرا شرکت‌های گاز استانی ویترین شرکت ملی گاز ایران در خدمت‌رسانی و ارتباط مستقیم با مردم هستند.

سرپرست امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه ارتقای سلامت اداری و مبارزه و پیشگیری با فساد سبب افزایش کارآمدی و اثربخشی نظام اداری می‌شود، تصریح کرد: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و امور بازرسی برای اثربخشی خدمتگزاری و پاسخگویی کارکنان دولت، برنامه‌های مدونی در دستور کار خود قرار داده است.

ملکی ادامه داد: اجرای وظایف بازرسی بدون همکاری شرکت‌های تابع میسر نیست و آسیب‌شناسی و بازتعریف فرآیندهای اجرایی امور، ارتقای سلامت اداری، مبارزه و پیشگیری از فساد به‌صورت درون‌سازمانی پیش از ورود دیگر دستگاه‌های نظارتی بیرونی، اولویت اصلی امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات است که ضمن روزآمدکردن فرآیندها و امور اجرایی، نقاط ضعف و گلوگاه‌های فساد شناسایی می‌شود.

محمود کشاورز، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه وجود سیستم‌های نظارتی منسجم و مدون برای تداوم فعالیت هر سازمانی ضرورت دارد، گفت: قانون‌مداری، برون‌سپاری خدمات، نظارت بیشتر و…، سبب افزایش سلامت اداری و کارآمدی سیستم خواهد شد.

وی افزود: اکنون ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و امسال تعداد قابل توجهی از مناطق روستایی استان گازرسانی خواهد شد که با تکمیل این پروژه‌ها، ضریب‌ نفوذ گازرسانی در روستاهای استان به ۹۹ درصد می‌رسد و به این ترتیب پرونده گازرسانی به روستاهای دارای قابلیت گازرسانی بسته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در پایان پیشرفت گازرسانی در استان را با تغییر فاز این مجموعه از شرکتی پروژه‌محور به شرکتی بهره‌بردار ضروری دانست و اظهار کرد: این تغییر راهبرد از سال‌های گذشته با بهینه‌سازی سیستم‌ها و گسترش دولت الکترونیک در این شرکت آغاز شده است.

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *