loader image

شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است

شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است و پژوهش باید در خدمت افزایش رفاه زندگی مردم و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باشد که با تلاش مضاعف مدیران و با تغییر نگاه و تعریف ما از پژوهش و فناوری میسر می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی دوشنبه (۲۱ آذرماه) در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه نیوساید اهواز اظهار کرد: در کتب اسلامی و دینی توجه ویژه و گسترده‌ای به مباحث علمی و بزرگداشت دانش شده که این مسئله، جایگاه علم و پژوهشگری در دین مبین اسلام را بسیار عالی کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پژوهشی بعد از انقلاب اظهار کرد: این پیشرفت‌ها در ۴۲ سال گذشته، با اهمیت و ارزشمند هستند اما رضایت‌بخش نیست. باید با تشکیل اتاق‌های رصد علم و پیشرفت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم و هیچگاه مرز مشخصی برای علم متصور نباشیم.

حرکت در مسیر فناوری

محمد راضی جلالی، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان هم در این آیین ضمن انتقاد از کم‌کاری برخی مدیران صنایع بزرگ در ورود به عرصه دانش‌بنیان اظهار کرد: متأسفانه برخی صنایع ما دانش‌بنیان نیستند و توسعه آن‌ها همراه با توسعه علمی نیست.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب در عرصه پژوهش و فناوری تصریح کرد: کشور ما مورد هجوم انبوه تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است که راهکار مقابله با تحریم‌ها فناوری است و باید برای توسعه کشور، شجاعانه و بدون ترس از خطرها در میسر فناوری حرکت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه مدیران باید در مسیر فناوری، شجاعت داشته باشند، گفت: هر حرکت نو و جدیدی با خطرپذیری همراه است که هرچه این حرکت بزرگ و مهم باشد به طبع خطرپذیری آن نیز بیشتر است. باید به‌دور از ترس، خطر آن را بپذیریم تا شاهد فناوری و توسعه علمی کشور باشیم و جز این راهی برای حل چالش‌های صنعت و مقابله با تحریم‌های دشمن نیست.

وی با اشاره به رتبه دوم استان خوزستان در آمار بیکاری کشور گفت: متأسفانه افزون بر رتبه بد استان در آمار بیکاری، متأسفانه از این تعداد ۴۳ درصد تحصیل کرده هستند که باید صنایع استان برای رفع این مشکل بزرگ استان و تولید و اشتغال آفرینی باتوجه به نیازهای فناورانه خود قدم بردارند.

کد خبر 466008

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *