loader image

صنعت نفت و شرکت ملی گاز در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

صنعت نفت و شرکت ملی گاز در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر آمادگی همه‌جانبه پالایشگاه‌های کشور برای تولید پایدار گاز در فصل سرما، اعلام کرد که صنعت نفت و شرکت ملی گاز ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش شانا، مجید چگنی روز چهارشنبه ( ۲۵ آبان‌ماه) به همراه اعضای هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید این شرکت و اعضای جدید هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی در سفری دوروزه به‌منظور پیگیری و بررسی مسائل مهم و کلیدی پالایشگاه‌های پارس جنوبی مانند تولید و فرآورش گاز، قطعات و تجهیزات حیاتی پالایشگاه‌ها، به عسلویه رفت.

وی در نشست با مدیران عامل پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی، پارسیان و فجر جم، با تأکید بر اینکه مسائل و مشکلات کارکنان و متخصصان این پالایشگاه‌ها تا حصول نتیجه‌ نهایی و مطلوب پیگیری می‌شود، گفت: افتخار می‌کنیم که در جمع شما کارکنان خط مقدم جبهه‌ اقتصادی کشور هستیم و امروز به‌صورت چهره‌به‌چهره و بی‌واسطه مشکلات و دغدغه‌های شما کارکنان و متخصصان پرتلاش را با جان و دل می‌شنویم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از نیروی انسانی کارآمد و باتجربه مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: بزرگ‌ترین عبادت خدمت به مردم جامعه است و شما کارکنان پرتلاش که در راهبردی‌ترین قطب اقتصاد کشور خدمت و فعالیت می‌کنید، مطمئن باشید همه این لحظات خدمت شما عبادت است.

چگنی تاأکید کرد: صنعت نفت و به‌ویژه شرکت ملی گاز ایران اکنون در خط مقدم جبهه‌ و جنگ اقتصادی هستند و شما سربازان خوش‌نام مجتمع گاز پارس جنوبی در صف نخست این نبرد جانانه در حال مبارزه هستید و با توجه به مشکلات و سختی‌ها به لطف خداوند منان شما دلیرمردان عرصه‌ خدمت پیروز این میدان خواهید بود.

وی ادامه داد: دشمن با همه توان و با تحریم‌های ظالمانه همواره در حال طرح نقشه جدید است که در حوزه اقتصادی به کشور آسیب رساند، اما تاکنون با درایت، هوشیاری و اقدام‌های شاخص شما متخصصان و کارکنان ارزشمند امید دشمن ناامید شده و به فضل الهی در آینده نیز چنین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این اطمینان را به شما کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی می‌دهم گروهی که در وزارتخانه اکنون در حال فعالیت است، همان احساس و روحیه شما را دارد و هیچ فاصله و مرزی بین بدنه صنعت نفت، مسئولان و کارکنان نیست.

چگنی یادآور شد: در هفته‌های آینده نشست‌های ویژه با سازمان اداری استخدامی داریم و موارد مهمی از قبیل ماده ۱۰ و … را پیگیری می‌کنیم.

صنعت نفت و شرکت ملی گاز در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

وی در ادامه به بیان مسائل مهم حوزه بهداشت و درمان در مجتمع گاز پارس جنوبی پرداخت و گفت: مسائل کلیدی حوزه بهداشت و درمان کارکنان و خانواده آنان، مشکلات بهداشت و درمان در شهرک مسکونی مجتمع گاز پارس جنوبی را به‌صورت ویژه دنبال می‌کنیم و ۱۸۸ میلیارد تومان هم برای بازسازی و نوسازی بیمارستان اختصاص یافته و این مبلغ مصوب و ابلاغ شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: برای خرید تجهیزات مهم و حیاتی بیمارستان شهرک توحید نیز ۴۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده است و امید داریم با حمایت‌های وزیر نفت، اقدام‌های شایسته‌ برای بهداشت و درمان در مجتمع گاز پارس جنوبی تداوم ویژه داشته باشد.

چگنی همچنین با اشاره به مشکلات مسکن کارکنان ادامه داد: با برنامه‌ریزی دقیق طرح تازه صندوق پس‌انداز مسکن وزارت نفت در حال راه‌اندازی است و اساس‌نامه آن نیز مصوب شده و سهم شرکت ملی گاز ایران را نیز اعلام کرده‌ایم و امید داریم با اجرای این طرح هر کارمند صنعت نفت به یک واحد مسکونی برسد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرد سال و تأمین گاز مورد نیاز کشور بیان کرد: تأمین سوخت زمستان کشور از مسائل بسیار مهم است و اکنون با توجه به ناترازی موجود در حوزه تأمین گاز کشور، باید با برنامه‌ریزی دقیق روزهای سخت سال را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با همدلی، کار گروهی و اقدام‌های شاخص و نوآور و انگیزه بالا می‌توانیم آسیب‌ها را در ناترازی کاهش دهیم و کشور را به اوج عزت و شکوه برسانیم.

چگنی یادآور شد: استمرار تولید، کاهش توقف‌های ناخواسته و مهره‌چینی‌های مناسب و انجام عملیات تعمیرات اساسی سریع و به‌موقع همواره در دستور کار است و همه کارکنان با هوشیاری کامل در این جبهه‌ بزرگ با آمادگی کامل حرکت می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از اهداف مهم در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی مراقبت و نوسازی قطعات و تجهیزات کلیدی است که باید در دستور کار قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شود.

براساس این گزارش، معاون وزیر نفت در امور گاز در جریان این سفر همچنین از اتاق کنترل پالایشگاه ششم پارس جنوبی (فازهای ۱۵ و ۱۶) بازدید کرد و در گفت‌وگو با کارکنان این مجموعه در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار گرفت.

صنعت نفت و شرکت ملی گاز در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

کد خبر 464696منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *