loader image

مجتمع گاز پارس جنوبی و اهمیت راهبردی آن در مسیر توسعه ایران

مجتمع گاز پارس جنوبی و اهمیت راهبردی آن در مسیر توسعه ایران

موقعیت و جایگاه ایران در بخش گاز اهمیت بسیار شاخص و ارزشمندی نسبت به دیگر انرژی‌ها دارد؛ یکی از مهم‌ترین منابع گاز جهان در اختیار ایران است و مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان یک اَبَر شرکت پالایش گاز و محصولات جانبی ایران و خاورمیانه از موقعیت برتر و اهمیت راهبردی در چرخش اقتصاد ایران برخوردار است.

این مجتمع گازی اکنون با تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه‌ خود به‌درستی می‌تواند نسخه شفابخشی برای اقتصاد کشور در عبور از بحران‌های موجود و پیش‌رو و توسعه و تأثیرگذاری آن بر درخشش، عمران و آبادانی کشور باشد.

مجتمع گاز پارس جنوبی امروزه در ساختار اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط مختلف توانایی و پایداری لازم را دارد، قادر است با تکیه بر توان داخلی، دانش بومی، بهره‌گیری و استفاده ۵۰ درصدی از قطعات و تجهیزات سازندگان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان، جریان توسعه و پیشرفت را میسر کند و در جاده رشد و توسعه همه‌جانبه قرار بگیرد، از سویی ضمن بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود در تاروپود اقتصاد ایران تنیده شود.

اکنون یکی از رسالت‌های اصلی روابط عمومی‌ مجتمع پارس جنوبی ایجاد حس پیوند بین این مجموعه عظیم و جامعه پیرامونی، بازتاب وقایع و دستاوردهای مهم و انعکاس تصویر درخشان این شرکت راهبردی در خارج از آن و میان مردم جامعه است.

تدبیر استفاده از فرصت‌ها در مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی می‌تواند منطبق با سیاست‌های اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد و فرصت‌های جدیدی را خلق و هدایت کند و یکی از وظایف اصلی ماست تا زحمات همکاران، تلاش‌هایی که برای تولید و توزیع انرژی پاک گاز در چرخش اقتصاد کشور انجام می‌شود و سرمایه‌گذاری کلانی را که در حال انجام است به‌درستی نشان دهیم.

این مجتمع گازی در تحقق اقتصاد ملی و در جایگاه اقتصادی کشور در پله نخست نقش‌آفرینی می‌کند و در چارچوب اهداف راهبردی خود نقش مؤثری را در مدیریت تولید و فرآورش گاز در کشور و خاورمیانه ایفا کرده است که مدیران مجتمع باید به‌صورت یک دست واحد عمل و با همه خلاقیت‌ها، تلاش‌ها، کار جمعی و گروهی هدفی بزرگ و واحد، هم‌افزایی حداکثری را دنبال کنند.

باید یادآور شد که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با همت و تلاش جهادی متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۱۸۵ میلیارد مترمکعب گاز به خطوط سراسری انتقال داده شده و این حق مردم است که بدانند محصول مهم و حیاتی گاز با چه زحمت، هزینه و دقتی به منازلشان می‌رسد.

مردم باید در جریان فعالیت پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس‌جنوبی قرار بگیرند و تاثیر بهره‌برداری از این فازها را در زندگی خود احساس کنند؛ بی‌تردید توسعه همه‌جانبه صنعت و به تبع آن تولید و فرآورش گاز طبیعی توانسته است محیط آرام، امن و پایدار را برای مردمان ایران زمین به ارمغان بیاورد و این افتخار بزرگ با همت، تدبیر و با دستان پرتوان بیش از ۱۷ هزار و ۸۸۹ نفر نیروی انسانی کارآمد و متخصص در سراسر پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجتمع گاز به ثمر نشسته است.

ابوالحسن بی‌باک

رئیس روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی

کد خبر 464176منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *