loader image

نشست هیئت امنای پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز برگزار شد

نشست هیئت امنای پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز برگزار شد

بررسی عملکرد پارک نوآوری و فناوری در سال ۱۴۰۱ و موارد تصویب‌خواهی این پارک از جمله مسائلی بود که در نشست هیئت‌امنا بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست هیئت امنای پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز، با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برخی معاونان وزیر نفت و رؤسا، مدیران و کارکنان پارک عصر امروز (پنجم بهمن‌ماه) برگزار شد.

محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱، مهم‌ترین کار این پارک را جذب و پذیرش شرکت‌های فناور دانست و گفت: از میان ۱۶۷ شرکت متقاضی پیوستن به پارک، ۲۳ شرکت پذیرفته شدند که سطح بسیار بالایی دارند و حتی برخی در جایگاه صادراتی هستند.

وی اهم فعالیت‌های انجام شده برای راه‌اندازی پارک را برشمرد و درباره توسعه شبکه همکاران توضیح داد.

تفاهم‌نامه‌های امضا شده، شبکه‌سازی و توسعه فناوری و چشم‌انداز پارک از دیگر مواردی بود که رئیس پارک فناوری و نوآوری درباره آن‌ها توضیح داد و تشریح کرد: هم‌افزایی میان شرکت‌های جوان و پیشران در سطح ملی و بین‌المللی مهم‌ترین هدف ما است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از اقدام‌های انجام شده در قالب پارک نوآوری و فناوری از سوی وزارت نفت درباره نکاتی از جمله موضوع جداسازی هلیوم تأکید کرد و گفت: برخی مسائل هستند که پارک باید درباره آنها توجه و تمرکز بیشتری داشته باشد از جمله موضوع جداسازی هلیوم که چند کشور در زمینه جداسازی هلیوم فعالیت‌ می‌کنند و ما دستگاه‌های کمیابی داریم که به‌دلیل نبود گاز هلیوم استفاده‌ای از آنها نمی‌شود و موضوع ازدیاد برداشت نیز در حوزه علوم و فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته که نیاز است هم‌افزایی در این زمینه انجام شود.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نیز در این نشست، ضمن قدردانی از همکاری وزارت علوم برای شتاب‌بخشی به فعالیت‌های پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به اجرای دو طرح پایلوت ۱۰ تنی در شرکت‌های زیرمجموعه پارک برای موضوع هلیوم اشاره و تصریح کرد: شرکت مرتبط با دانشگاه شریف با توجه به اینکه در این زمینه دانش لازم را داشت اما زمینه اجرا نداشت قرار شد ایده را بیاورد و کار به روش ‌ئی‌پی‌سی دنبال شود که در مرحله قرار داد قرار دارد.

وی به فراخوان برای یک طرح استخراج هلیوم ۱۰ تنی دیگر اشاره کرد و افزود: پایلوت‌های فناورانه روشی است که ما برای چنین طرح‌هایی در نظر داریم و در همین زمینه یک قرار داد بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت اجرا شده است.

در ادامه این نشست معرفی و تعیین اعضای کمیسیون دائمی هیئت امنا پارک، تصویب‌خواهی اصلاحیه آیین‌نامه اداری و استخدامی، تصویب‌خواهی معیارها و شاخص‌های فرآیند ارزیابی کارکنان شاغل در پارک، انتخاب و تعیین حسابرس مستقل برای سال مالی ۱۴۰۱ و تصویب‌خواهی پیشنهاد تشکیل مرکز صدور خدمات فنی از جمله مسائلی بود که به بحث و بررسی گذاشته شد.

مهندسی و تشکیل ابراستارت‌آپ صادراتی حوزه صنایع نفت، گاز پتروشیمی و پالایش، تصویب‌خواهی ایجاد کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز مرجع جهت تست بار اول، ممیزی انرژی، خوردگی، محیط‌ زیست و اچ‌اس‌ئی، تصویب‌خواهی شیوه‌نامه اجاره اراضی و مستحدثات و دستورعمل استقرار متقاضیان نوع تضامین اجاره‌ها، تغییر نام پارک و ایجاد و توسعه پلتفرم مجازی پارک و پیشنهاد تأسیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری پارک و تصویب‌خواهی آن مطابق ماده ۱۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و طرح‌های توسعه‌ای پارک‌های اقماری و … در ادامه بررسی شد.

کد خبر 468044

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *