loader image

هم‌نشینی با فقرا و مستضعفان و دوری از هم‌نشینی با سرمایه‌داران مورد تأکید حضرت علی (ع) است

هم‌نشینی با فقرا و مستضعفان و دوری از هم‌نشینی با سرمایه‌داران مورد تأکید حضرت علی (ع) است

خطیب شناخته شده در نشستی با کارکنان حراست صنعت نفت بر همنشینی با فقرا و مستعضعفان و دوری از هم‌نشینی با سرمایه‌داران و مترفین تأکید کرد و گفت: این موضوع در قرآن کریم، فرمایشات حضرت علی (ع) و بیانات امام خمینی (ره) مورد تأکید است.

به گزارش شانا، مراسم سومین سال‌روز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت با حضور حسن رحیم‌پور ازغدی، و مدیران، رؤسا و کارکنان سازمان حراست صنعت نفت برگزار شد.

ازغدی در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به بصیرت حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) در شناخت حق و باطل و قیام در راه خدا برای حمایت از راه حق و امامت امیرالمومنین حضرت علی (علیه‌السلام)، گفت: نوع برخورد حضرت با دشمنان خدا و دین خدا و منافقینی که در لباس دین و مسلمانی بودند متمایز بود.

وی در این مراسم به زندگی انسان در عالم قبر و برزخ و اهمیت ضرورت و توجه به اموات مؤمنین در طول زندگی و محکومیت نگاه مادی و ماتریالیستی تفکر وهابیت در موضوع زندگی برزیخی انسان بعد از مرگ با توجه به قرآن و سخنان و سیره حضرت فاطمه زهرا (صلوات‌الله علیها) اشاره کرد.

خطیب این مراسم در بخش دیگری بر ضرورت هم‌نشینی با فقرا و مستضعفین به‌ویژه فقرای مؤمن و موحد و کمک و یاری عزت‌مندانه نسبت به آن‌ها و دوری از همنشینی با سرمایه‌داران و مترفین و زندگی آن‌ها از نگاه قرآن و عترت با توجه به بیانات مولانا امیرالمؤمنین علی(ع) و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (سلام‌الله‌علیهم) و بیانات امام خمینی (ره) و سیره ایشان تأکید کرد.

ازغدی گفت: سلوک و سیره شهید قاسم سلیمان در کار و اقدام خالصانه و خدمت خلق خدا و به‌ویژه رسیدگی بی‌منت و متواضعانه این شهید عزیز به فقرا و محرومین و پابرهنگان یک الگوی ماندگار است.

وی به اهمیت کارهای نظارتی، حراستی و حفاظتی در درون حاکمیت و ضرورت نظارت مؤثر و بازدارنده در برخورد با مفاسد و مفسدین و جریانات فاسد و بیان آسیب‌های احتمالی کارهای نظارتی، حراستی و حفاظتی و احتراز از این آسیبت‌ها تأکید کرد و نوع مقابله و مبارزه با فساد و مفسدین با توجه به معیار قرآن و اهل بیت‌ (ع) و توجه به عنصر ضرورت و مصلحت و فرق بین مصلحت‌های فردی و خانوادگی و گروهی با مصلحت‌های واقعی مربوط به مردم و ملت اسلامی و امت اسلام پرداخت.

کد خبر 466866منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *