loader image

پژوهشگاه صنعت نفت و پتروشیمی نوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، این تفاهم‌نامه همسو با اهداف کل زنجیره ارزش و سند جهت‌گیری‌های کلان و سیاست‌های پژوهشی فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت میان طرفین امضا شده است. بر اساس سیاست‌ها و اهداف وزارت نفت، دیجیتالی کردن و هوشمندسازی در صنعت نفت و گاز جزو اولویت‌های اساسی و ضروری به حساب می‌آید.

همچنین توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر کلان‌داده‌ها، اینترنت اشیا برای ارتقای بهره‌وری در زنجیره ارزش بالادستی و پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی از اهداف سند جهت‌گیری‌های کلان وزارت نفت است. بر همین اساس پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروشیمی نوری تفاهم‌نامه مشترکی را امضا کردند که بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر هوش مصنوعی، تجهیزات فناورانه و نظایر آن در جهت رشد سطح هوشمندی و دستیابی به هدف ایجاد دیجیتال همگام با فناوری روز دنیا از مهم‌ترین موضوعات آن به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، تبیین الگویی مبتنی بر هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنایع نفت و پتروشیمی، همچنین بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تخصصی و اجرایی طرفین از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است. پیاده‌سازی پروژه‌های اولویت‌دار در شرکت‌های گروه صنایع نفت و پتروشیمی، شناسایی نیازهای مرتبط با هوشمندسازی و تحول دیجیتال و هماهنگی برگزاری دوره‌های تخصصی هوشمندسازی و تحول دیجیتال با مدرک معتبر و فرهنگ‌سازی تحول دیجیتال با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروشیمی نوری را باید موضوع‌های این تفاهم‌نامه برشمرد.

مدت این تفاهم‌نامه سه سال است و عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و تقی صانعی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در پژوهشگاه صنعت نفت آن را امضا کردند.

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *