loader image

پژوهشگاه نفت و شرکت مهندسی و توسعه گاز زمینه‌های همکاری را بررسی کردند

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عظیم کلانتری، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این نشست به فعالیت‌های این مجموعه پژوهشی اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه در حوزه‌های آموزش، خدمات آزمایشگاهی، همچنین خدمات پژوهشی و فناورانه نقش‌آفرینی می‌کند و با بسیاری از مجموعه‌های دیگر همکاری بسیار نزدیکی دارد.

وی با تأکید بر اینکه پژوهشگاه در بسیاری از زمینه‌ها نقش حاکمیتی و مرجعیت را به‌عهده دارد، تصریح کرد: این سازمان پژوهشی هم‌اکنون در بخش استانداردسازی نیز فعالیت و تلاش می‌کند در تدوین استانداردهای مدنظر کشور نقش بسزایی ایفا کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر اینکه پژوهشگاه از سه پردیس پژوهشی تشکیل شده است، تصریح کرد: تمامی موضوعات اصلی مورد نیاز صنعت نفت را این سه پردیس به‌خوبی می‌توانند پوشش دهند، البته نباید فراموش کرد که پژوهشگاه صنعت نفت در اجرای بسیاری از پروژه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی نیز همکاری دارد.

کلانتری با بیان اینکه این مجموعه در تمامی دوره‌ها تلاش کرده است خود را با نیاز صنعت تطبیق دهد، افزود: همواره مأموریت اصلی پژوهشگاه صنعت نفت هم‌راستا با نیازهای کشور و با هدف توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت بوده است از این رو این مجموعه در طول سال‌ها فعالیت خود محصولات و خدمات فناورانه‌ای را ارائه می‌کند که قابل واگذاری به شرکت‌های دیگر نیز هست. بر همین اساس این سازمان همواره به‌دنبال رفع نیازهای جدید در صنعت نفت و توسعه فناوری است از این رو خود را رقیب دانشگاه‌ها و شرکت‌های دیگر نمی‌داند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایتی که شرکت ملی نفت ایران از این مجموعه دارد بتوانیم به‌خوبی نقش خود را در صنعت ایفا کنیم و با پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و خدماتی همکاری خوبی را رقم بزنیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به مأموریت پژوهشگاه در حوزه شبکه‌سازی گفت: از سوی وزارت نفت برنامه‌هایی به پژوهشگاه صنعت نفت محول شده است که یکی از آنها به موضوع شبکه‌سازی مرتبط می‌شود، از این رو امیدواریم با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، همچنین مجموعه‌ای نظیر شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در آینده نزدیک بتوانیم خدمات مهندسی و تولیدی مناسبی را به سرانجام برسانیم.

کلانتری ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یک شرکت توسعه‌ای است و به‌طور حتم این‌گونه مجموعه‌ها نگاه وسیع‌تری نسبت به شرکت‌هایی دارند که نگاهشان به‌صورت روزمره‌ای است، از این‌رو این‌گونه نشست‌ها و همکاری‌ها می‌تواند برای صنعت بسیار مثمر واقع شود.

در ادامه رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت گفت: امروز بازدیدی از دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت داشتیم که بالندگی و تبلور «ما می‌توانیم» را می‌توان در این مجموعه پژوهشی به‌خوبی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: از گذشته تاکنون شرکت مهندسی توسعه و گاز ایران همچنین شرکت ملی گاز ایران پروژه‌های متعددی را با پژوهشگاه صنعت نفت انجام داده‌اند و می‌توان حاصل این همکاری را در تولید محصولات مختلف، توسعه لایسنس و ساخت تجهیزات مشاهده کرد.

نوشادی با بیان اینکه در این نشست دوجانبه، ظرفیت‌هایی تازه از سوی مدیران پژوهشگاه صنعت نفت ارائه شد، تصریح کرد: با توجه به مذاکرات دو طرف در این نشست، مقرر شد این دو مجموعه در حوزه‌های مختلف زمینه‌های همکاری را شناسایی و پروژه‌های مشترکی را تعریف کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: به‌طور حتم مجموعه ما می‌تواند در زمینه توسعه میدان‌های گازی، بهینه‌سازی تأسیسات روسطحی و ساخت تجهیزات از توانمندی و ظرفیت محققان پژوهشگاه صنعت نفت بهره‌مند شود.

وی پژوهشگاه را طلایی‌ترین فرصت برای استفاده از ظرفیت‌های آن مجموعه در زمان تحریم‌ها برشمرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در زمان تحریم نقشی بسزا را در صنعت عظیم نفت ایفا کند، از این رو استفاده از دانش و فناوری موجود در این مجموعه را باید در برنامه کاری قرار دهیم.

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *