loader image

کاهش موانع فنی و هزینه‌های میلیاردی صنعت نفت با رعایت استانداردهای ملی

کاهش موانع فنی و هزینه‌های میلیاردی صنعت نفت با رعایت استانداردهای ملی

رئیس پژوهشگاه استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر اینکه استفاده از استانداردهای ملی و بهینه بین‌المللی می‌تواند به کاهش موانع فنی و هزینه‌های میلیاردی در صنعت نفت منجر شود، گفت: هم‌اکنون تنظیم نقشه راه استاندارد در صنعت نفت برای تحقق اهداف توسعه پایدار در این صنعت الزامی به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اصغر صباغ ظهر امروز (دوشنبه ۲ آبان‌ماه) در نخستین گردهمایی سراسری مدیران و کارشناسان استانداردسازی در صنعت نفت به هدفمندسازی فعالیت‌های استانداردسازی برای توسعه پایدار و تبیین نقشه راه صنعت نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون در بخش‌های مختلف صنعت کشور شاهد اجرای حداقل استانداردها هستیم، از این رو باید با مجموعه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بتوانیم به‌ویژه در صنعت حساس نفت و گاز به دستاوردهای روزآمد دنیا در زمینه استاندارد برسیم.

وی با تأکید بر اینکه در خلق و تدوین استانداردهای ملی در صنعت نفت نباید از استانداردهای خارجی الگوبرداری و ترجمه شود، تصریح کرد: استانداردهای ملی در صنعت نفت باید به‌صورتی پژوهش‌محور تدوین و اجرایی شود تا در آینده در مجامع بین‌المللی بتوانیم از آنها به‌عنوان الگویی تازه یاد کنیم.

رئیس پژوهشگاه استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر اینکه استفاده از استانداردهای ملی و بهینه بین‌المللی می‌تواند به کاهش موانع فنی و کاهش هزینه‌های میلیاردی در صنعت نفت منجر شود، گفت: هم‌اکنون تنظیم نقشه راه استاندارد در صنعت نفت برای تحقق اهداف توسعه پایدار در این صنعت الزامی به نظر می‌رسد.

صباغ افزود: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت ایران از طریق شرکت‌ها و سازندگان داخلی تأمین می‌شود و برای ۱۵ درصد باقیمانده نیز با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های زیادی برای بومی‌سازی در حال انجام است.

وی صنعت نفت را پیشران اقتصاد کشور دانست و گفت: بر اساس استانداردهای روزآمد جهان هم‌اکنون به ازای تولید هر بشکه نفت در کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ۱۹ نفر مشغول به‌کار می‌شوند.

کد خبر 463397

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *