loader image

گاز بیش از ۳۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی دیگر هم قطع شد

گاز بیش از ۳۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی دیگر هم قطع شد

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۸۴۰ سازمان و نهاد دولتی و عمومی در پی اخطارهای صادرشده، قطع شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن ایام سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکان در مصرف گاز طبیعی، شرکت‌های گاز استانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف همه سازمان‌ها، اداره‌ها و مراکز دولتی، عمومی و… کرده‌اند که در این ارتباط، از حدود بیش از ۷۲ هزار پایش انجام‌شده تاکنون، بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ مورد اخطار قطع گاز صادر شده، ۸۴۱ مورد قطعی گاز داشتیم و ۸۰۲ سازمان هم از ورود به داخل سازمانشان ممانعت کردند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه مورد نظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح همسو با اجرایی کردن بخش‌نامه صادرشده از سوی نهادهای حاکمیتی بالادست، وزارت نفت و دستورعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرایی می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان با اشاره به انجام بازدیدهای ادواری توسط گروه‌های کارشناسی شرکت ملی گاز ایران، از رعایت دمای ۲۱-۱۸ درجه در فضای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده نام برد که در فرآیند بازدیدها مورد توجه و تأکید قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، تا روز ۲۹ آذرماه امسال گاز حدود ۵۰۰ سازمان و مرکز دولتی و عمومی قطع شده بود که طبق تازه‌ترین آمار اعلام‌شده، این تعداد به ۸۴۱ مورد رسیده است.

جواد اوجی، وزیر نفت هم روز جمعه (دوم دی‌ماه) اعلام کرده بود مصرف گاز طبیعی ۶۰ میلیون مترمکعب در روز معادل ۲ فاز پارس جنوبی نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

کد خبر 466440

منبع خبر از سایت شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *